PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İnsani Yardım LojistiğiIE 5193 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kâr amacı gütmeyen ortamlarda Yöneylem Araştırması/Yönetim Bilimleri (OR/MS) araçlarını uygulama becerisi kazanırlar.
2. İnsani yardım lojistiği kavramlarında bilgi sahibi olurlar
3. İnsani yardım lojistiği problemlerini matematiksel programlama ile modelleme becerisi kazanırlar
4. Matematiksel programlama yazılımı kullanımı becerisi kazanırlar
5. Bilimsel makaleleri okuma ve özetleme becerisi kazanırlar
6. Bir araştırma konusunda hazırlık yapma ve sunum yapma becerisi kazanırlar
7. Etik konusunda farkındalık kazanırlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders insani yardım lojistiğinin temel kavramlarını ve yöneylem araştırması/yönetim bilimleri araçlarının insani yardım lojistiğinin operasyonel safhalarına uygulanmasını içerir. İnsani yardım lojistiğine giriş. İnsani yardım lojistiğinin operasyonel safhaları. İnsani yardım lojistiğinin karakteristikleri. İhtiyaç değerlendirilmesi safhası. Satınalma. Tesis ve depo yeri seçimi. Ulaştırma ve dağıtım. Teknoloji ve bilgi yönetimi. Farklı paydaşların eşgüdümü. Toparlanma safhası ve sürdürülme safhası. Performans yönetimi.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yoktur
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1İnsani yardım lojistiğine giriş
2İnsani yardım lojistiğinin operasyonel safhaları
3İnsani yardım lojistiğinin karakteristikleri.
4İhtiyaç değerlendirilmesi safhası
5Satınalma.
6Tesis ve depo yeri seçimi.
7Stok yönetimi
8Ulaştırma ve dağıtım.
9Kitlesel tahliye
10Son km dağıtımı
11Teknoloji ve bilgi yönetimi
12Farklı paydaşların eşgüdümü
13Toparlanma safhası ve sürdürülme safhası.
14Performans yönetimi
 
Kaynaklar:
Rolando Tomasini, Luk Van Wassenhove, Humanitarian Logistics, INSEAD Business Press, 2009, ISBN: 978-0-230-20575-8
 
Diğer Kaynaklar:
Martin Christopher, Peter Tatham, Humanitarian Logistics: Meeting the Challenge of Preparing for and Responding to Disasters, Kogan Page, 2011, ISBN: 978-0749462468. Several other articles from various authors will be covered.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
haftada 3 saat yüzyüze ders anlatımı ve her hafta bir makalenin sınıfta tartışılması
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev8%20
Sözlü Sunum1%15
Ara Sınav1%25
Final Sınavı1%35
Ders Katılımı1%5
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.2
2Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. Yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.3
3Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, bileşen veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir ve uygular.3
4Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.2
5Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.3
6Endüstri Mühendisliği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.3
7Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.1
8Bir yabancı dili (özellikle İngilizceyi) en az Avrupa Dili Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.3