Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Üretim Planlama ve Çizelgeleme | IE 505 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Geleneksel üretim planlama ve kontrol sistemlerinde kullanılan temel prensipleri açıklayabilme. |
2. Çok bileşenli bir ürünün imalatı için bütünleşik plan geliştirebilme. |
3. Belirli bir bütünleşik plan için ana üretim çizelgesi ve malzeme ihtiyaç planını önerebileme. |
4. Deterministik ve stoksatik talepli ürünler için uygun stok kontrol yöntemini uygulayabilme. |
5. Atölye performanslarını optimize etmek için en iyi operasyon çizelgeleme yaklaşımını seçebilme. |
6. Yalın felsefenin temel ilkelerini, çekme ve itme politikalarını ve araçlarını tanımlayabilme.. |
7. Bağımsız araştırma becerilerini geliştirebilme. |
8. Bağımsız yazılı iletişim becerilerini geliştirebilme. |
9. Etik konuların farkında olabilme. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Üretim aktivitelerinin analizi. Bütünleşik üretim planlaması. Üretim parti büyüklüklerinin belirlenmesi. Malzeme ihtiyaç planlaması. Stok kesimi. Hat dengelemesi.
Üretim faaliyetlerinin analizi. Bütünleşik üretim planlaması. Parti bütüklüğü belirleme. Malzeme ihtiyaçları planlaması. Kesim firesi. Hat dengeleme. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Hayır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Üretim ve Yönetim Stratejilerine Genel Bir Bakış |
2 | Tahminleme |
3 | Bütünleşik Planlama |
4 | Stok Kontrol (Deterministik Talep) |
5 | Stok Kontrol (Stokastik Talep) |
6 | Stok Kesimi |
7 | Ara Sınav |
8 | Malzeme İhtiyaç Planlaması |
9 | Kapasite Planlaması |
10 | Operasyonlar Çizelgelemesi |
11 | Hat Dengeleme |
12 | Proje Çizelgeleme |
13 | Üretim Planlaması ve Çizelgelemede Son Gelişmeler |
14 | Proje Çalışmalarının Sözlü Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Nahmias, Steven, Production and Operations Analysis, Sixth Edition, McGraw-Hill Irwin (2009) |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Adam, E.E. and Ebert, R.J., Production and Operations Management, Prentice Hall, NJ, (1993). [Basic undergraduate text]
2. Bedworth, D.D. and Bailey, J.E., Integrated Production Control Systems: management, analysis and design, Wiley, NY, (1987). [Basic undergraduate text]
3. Schroeder, R.G., Operations Management: Decision Making in the Operations Function, Mc Graw Hill, (1993). [Classical text, good for production management]
4. Buffa, E.S., Modern Production/Operations Management, Wiley, (1980 - 6-th ed.). [Classical text]
5. Elsayed, E.A. and Boucher, T.O., Analysis and Control of Production Systems, Prentice-Hall, (1985, 1994). [Classical text, good for theory]
6. King, J.R., Production Planning and Control, Pergamon, (1975). [Advanced]
7. Melnyk, S.A., Carter, P.L. and Dilts, D.M., Shop Floor Control, Dow Jones-Irwin, (1985). [Advanced, good for PS majors, MS/PhD and interested MEng students]
8. Melnyk, S.A. and Carter, P.L., Production Activity Control, Dow Jones-Irwin, (1987). [Advanced, good for PS majors, MS/PhD and interested MEng students]
9. Vollman, T.E., Berry, W.L. and Whybark, D.C., Manufacturing Planning and Control Systems, 3rd Edition, Dow Jones-Irwin, (1992). [EXCELLENT text, better suited for MEng, and equally good for MS/PhD students]
10. VanHess, R.N., Monhemius, W. and Muyen, A.R.W., Production and Inventory Control: Theory and Practice, Barnes and Noble, (1972). [Classical inventory theory]
11. Waters, C.D.J., Inventory Control and Management, Wiley, England, (1992).
12. Tersine, R.J., Principles of Inventory and Materials Management, 4th Edition, Prentice-Hall, (1994). |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat ders. Öğretim üyesi, derslerde yalnızca seçilmiş önemli kavramları ve noktaları tartışacaktır. Derslerde sunulan materyale aşina olmak ve sınıf tartışmalarına katılmak için, öğrencilerin önce önceki derslerde ele alınan materyali okumaları beklenir. Öğrenciler derslere hazırlıklı gelirlerse, dersleri daha ilginç bulacak ve faydalanacaklardır. Dönem projesi ödevlerini yaparken öğrencilerin takım halinde çalışması gerekmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Proje | 1 | %20 |
Ödev | 2 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 2 |
2 | Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. Yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 2 |
3 | Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, bileşen veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir ve uygular. | 2 |
4 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 3 |
5 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 2 |
6 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 0 |
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 0 |
8 | Bir yabancı dili (özellikle İngilizceyi) en az Avrupa Dili Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 |