PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Soğutma ve İlklimlendirmeME 5783 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler akışkanlar mekani-termal sistemler ve HVAC& R arası ilişkiyi kurabilir
2. Öğrenciler ASHRAE, IHVE ve Türk standartlarına bağlı tasarım yapabilir
3. Öğrenciler dizayn amaçları doğrultusunda fizibilite, maliyet analizi yapabilir
4. Öğrenciler HAD ile HVAC sistemi tasarımı yapabilir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Yaz kliması sistemlerinin psikrometrik analizi. Havanın temizlenmesi ve filtrelenmesi. Yıl boyunca çalışan bir iklimlendirme ünitesinin analizi ve tasarımı. Kanal tesisatı ve hava dağıtımı. HVAC&R sistemlerinde buhar sıkıştırmalı soğutma ekipmanları. Kondenserlerin ve evaporatörlerin ısıl tasarımı, soğutma kompresörleri, genleşme elemanları, kontrol ekipmanları ve HVAC&R uygulamalarındaki sistemler. HVAC&R sistemlerine yönelik tasarım projeleri.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Soğutma ve iklimlendirmeye giriş
2Soğutucular
3Yaz havalandırma sistem dizaynı
4Psikometrik analiz ve sistem aranjmanı
5Tüm yıl için AC birimi analiz ve dizaynı
6Hava dağılımı sistem dizaynı
7Hava temizleme ve filtreleme
8Buhar soğutması
9Isı pompası
10Soğutmada HAD yöntemleri
11İklimlendirmede HAD yöntemleri
12Soğutma sistem bileşenleri
13Termal konfor
14Isıtma ve soğutma yükleri
 
Kaynaklar:
Toecker, and J.W. Jones, “Refrigeration and Air Conditioning”, McGraw-Hill, 1988.
 
Diğer Kaynaklar:
McQuiston, F.C., “Heating, Ventilating and Air Conditioning-Analysis and Design”, John Wiley, 1994. Jones, W.F., “Air Conditioning Engineering”, Edward Arnold, 1984.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada üç saat ders ve ödev çalışması yapılmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Proje1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Makina Mühendisliği ile ilgili matematik ve mühendislik konularında bilgi; alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir.2
2Makina mühendisliğinde kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık makina mühendisliği problemlerine uygulama yeteneği.3
3Makina Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği.3
4Makina Mühendisliği'nde karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği.4
5Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği.0
6Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Makina Mühendisliği ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği.0
7Disipliniçi ve disiplinler arası takımlarda ve bağımsız olarak çalışma ve bir takımı yönetme yeteneği.3
8Avrupa Dil Portföyü'nün B2 seviyesinde en az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği.1
9Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği.2
10Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği.2
11Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık.2