PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Hava Kirliliği ve Kontrol TeknolojileriME 5763 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Hava kirliliğinin kaynak ve etkilerini açıklayabilir ve başlıca hava kirleticilerini ve meteorolojinin kötü hava kalitesi oluşumundaki etkisini tanımlayabilir
2. Partikül madde ve gaz kirleticilere yönelik kontrol teknolojilerini tanımlayıp, bunlara ilişkin yasal çerçeve ve idari kararların hava kalitesi üzerindeki etkisini değerlendirebilir.
3. Hava kirliliği kontrol sistemlerinin tasarım parametrelerine yönelik yöntemleri öğrenirler.
4. Hava kirliliği kontrol sistemlerini tasarlar ve verimlerini belirlerler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Hava kirliliği tanımlarını taramak, atmosferin yapısını ve özelliklerini, temel meteoroloji bilgisini gözden geçirmek ve temel atmosfer kimyasını, kirleticilerin atmosferdeki dağılımını kavramak ve başlıca kontrol teknolojilerini tasarlamak için gerekli temelleri vermek
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

NA
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Hava kirliliğinin tarihi, hava kirleticilerinin kaynakları ve etkileri, birimler
2Atmosferin dikey yapısı, başlıca kirleticiler, bölge ve dünya çapındaki hava kirliliği sorunları
3Meteoroloji, Güneş ışıması, rüzgarlar
4Kirleticilerin atmosferde dağılması, Eddy difüzyon modeli, Gauss dağılım modeli
5 Hava kirliliğine yönelik yasal düzenlemeler ve yönetmeliklerin evrimi
6 Partikül Maddeler ve Boyut Dağılımı
7PM Kontrolü, Siklon ve ESP
8PM Kontrolü, Siklon ve ESP
9Gaz kirleticilerinin kontrolü
10Gaz kirleticilerinin kontrolü
11Torba filtre ve ıslak yıkayıcılar
12 Yeni çıkan kontrol teknolojileri ve hava kirliliğinin geleceği
13Hareketli kaynaklar ve egzoz kontrolü
14Hareketli kaynaklar ve egzoz kontrolü
 
Kaynaklar:
Noel De Nevers, Air Pollution Control Engineering, McGraw-Hill, Second Edition, 2000
 
Diğer Kaynaklar:
Wark K., Warner, C.F, Davis, T.W.Air Pollution: Its Origin and Control (3rd Edition)
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz Yüze 3 saat dersten oluşur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Proje1%25
Test/Quiz/Kısa Sınav4%20
Final Sınavı1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Makina Mühendisliği ile ilgili matematik ve mühendislik konularında bilgi; alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir.3
2Makina mühendisliğinde kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık makina mühendisliği problemlerine uygulama yeteneği.3
3Makina Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği.2
4Makina Mühendisliği'nde karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği.1
5Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği.1
6Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Makina Mühendisliği ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği.0
7Disipliniçi ve disiplinler arası takımlarda ve bağımsız olarak çalışma ve bir takımı yönetme yeteneği.0
8Avrupa Dil Portföyü'nün B2 seviyesinde en az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği.0
9Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği.1
10Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği.1
11Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık.0