Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Ağları Tasarım Teknikleri | EE 531 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Ağ protokollerini öğrenmek 2. Hizmet Kalitesi (QoS) parametrelerini ve sınırlamalarını öğrenmek 3. Belirli koşullar için belirli protokolleri seçme becerisine sahip olmak 4. Ağ protokol performansını analiz etme becerisine sahip olmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
-Bu derste, Bilgisayar Ağlarının tasarlanması için önemli kavramlar ve kısıtlamalar, ağın gecikme, gecikme ve verim gibi hizmet kalitesi dikkate alınarak öğrenilecektir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilgisayar Ağlarına Giriş |
2 | TCP |
3 | OSI katmanları |
4 | Gerçek zamalı çoklu ortam uygulamaları |
5 | Servis Kalitesi mekanizmaları |
6 | 3. nesil kablosuz gezgin haberleşme ve ötesi |
7 | Kablosuz ağlar |
8 | Kablosuz gezgin ağlar |
9 | Ağ ekipmanlarına giriş ((Hub, Switch, Terminator, Router vb.…) |
10 | Yerel ağ kurulumu |
11 | Yerel ağa bağlanma |
12 | Alt ağ hesaplama |
13 | Ağ performansını artırma |
14 | Bir ağın etkin çıktı oranı analizi |
|
Kaynaklar: |
Andrew S. Tanenbaum
David J. Waterhall Computer Networks 5 th edition Prentice Hall 2011 978-0-13-212695-3
Toni Janewski Traffic analysis and Design of Wireless IP networks Artech House 2003 1-58053-331-0
Ivan Marsic Computer Networks Performance and Quality of Service Rutgers 2010
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat Teorik ders |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %35 |
Proje | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |