Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Okuma ve Çözümleme I | ELL 121 | 1 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. belirli bir konuda bilgi edinmek için okuma |
2. bilgi vermek için konuşma ve yazma ya da sınıf arkadaşlarıyla bilgi paylaşma |
3. zevk almak için okuyup tartışma |
4. okuma ve analiz etme konusunda farklı stratejiler öğrenme ve geliştirme |
5. konuşma ve yazma becerilerini geliştirme |
6. metni okuduktan sonra iletişimsel etkinliklere katılma |
7. belirli metinler için uygun stratejileri kullanma |
8. kelime bilgilerini geliştirme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilerin okuma, anlama ve çözümleme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Sağlanan çeşitli okuma materyalleri öğrencilerin önemli fikirleri ve bunlara ilişkin destekleyici ifadeleri belirleyip anlamalarına, tartışmaların mantığını takip etmelerine, çelişen bakış açılarını ayırt etmelerine ve savların geçerliliklerini tartmalarına yardımcı olur. Sözcük dağarcığını geliştirmek ve bağlamdan anlam çıkarabilmek için sözlük ve benzeri kaynakların etkili kullanımına odaklanılır. Ayrıca, öğrencilere metinlerin yapısal akışını anlamaya yardımcı olacak okuma yöntemleri gösterilir. Ders, öğrencilere yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek için birçok olanak sağlar ve dilbilgisi, telaffuz, anlambilim ve kökenbilime yoğunlaşır. Okuma etkinlikleri ders içi ve dışı yapılan sözlü ve yazılı tartışmalarla bütünleştirilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş- neyi ve neden okumak gerekir? |
2 | Sözlük kullanımı, kelime dağarcığı geliştirme alıştırmaları, basit düzey metin okumaları |
3 | bilinmeyen kelimeleri metnin bağlamından tahmin etmeyi öğrenme |
4 | okuduğunu anlama, metin analizi |
5 | ana fikir ile yan fikirler ve bilgileri ayırt edebilmeyi öğrenme |
6 | Yüzeysel okuma tekniği ile ana fikri anlama ve metin hakkında sorulara sözel olarak cevap verme |
7 | Yüzeysel okuma tekniği ile ana fikri anlama ve metin hakkında sorulara sözel olarak cevap verme |
8 | Birinci Vize ve Sınavın değerlendirilmesi |
9 | Detaylı okuma tekniği, orta düzey metin analizi |
10 | Metinde ima edilen anlamı anlama ve metin hakkında sözel yorum yapma |
11 | İkinci Vize ve Sınavın değerlendirilmesi |
12 | Orta düzey genel konular hakkındaki metinler ile Konuşma ve Okuma aktiviteleri |
13 | orta düzey edebi metinler ile konuşma ve okuduğunu anlama aktiviteleri |
14 | orta düzey edebi metinler ile konuşma ve okuduğunu anlama aktiviteleri |
|
Kaynaklar: |
Sandra Silberstein, Barbara K. Dobson, and Mark A. Clarke
Reader's Choice
Canset Türkan, Necmiye Türkan
More to Read 1
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Reader at Work 2
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sunular
ders anlatımı |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Ara sınav | 2 | %60 |
Ödev | 2 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |