Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Güç Elektroniğinde Özel Konular | EE 522 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Güç elektroniğindeki bazı önemli ve özel konuları anlamak. |
2. Anahtarlama kaybını azaltmak için yumuşak anahtarlamayı anlama. |
3. Güç aktarım sistemlerinde güç elektroniğinin kullanımının anlaşılması. |
4. Çok seviyeli invertörleri ve işlemlerini anlama. |
5. Güç elektroniğinin kompanzasyonda kullanımını anlama. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Güç elektroniğindeki özel konular, örneğin sert ve yumuşak anahtarlama, doğru akım güç iletimi, çok seviyeli inverterler ve rezonans dönüştürücüler incelenmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yarı iletken bileşenler |
2 | Yarı iletken bileşenlerin özellikleri |
3 | Giriş güç faktörü, Toplam harmonik bozulma |
4 | Güç dönüştürücüler ve özellikleri |
5 | Güç dönüştürücüler ve özellikleri |
6 | Kayıpları değiştirme |
7 | Sert ve yumuşak anahtarlama - Sıfır Akım anahtarlama |
8 | Sıfır voltaj anahtarlama |
9 | Rezonans dönüştürücüler |
10 | Paralel ve seri rezonans dönüştürücüler |
11 | DC Güç iletimi |
12 | Çok seviyeli invertörler |
13 | Güç faktörü düzeltme dönüştürücüler |
14 | Aktif güç kontrolü |
|
Kaynaklar: |
1-Power Electronics: circuits, devices, and applications, M. Rashid, Prentice-Hall, 2013, 13: 978-0133125900 |
|
Diğer Kaynaklar: |
1-Fundamentals of Power Electronics, Erickson, Robert W., Maksimovic, Dragan, Springer, 2001 978-0-306-48048-5
2-Power Electronics: Converters, Applications, and Design, N. Mohan, Tore Undeland, William P. Robbins, Wiley, 2002, 10: 0471226939 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze, haftada 3 saat ders anlatımı.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgili matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında yeterli bilgi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerine tatbik edebilme becerisi. | 3 |
2 | Karmaşık Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla, uygun analiz ve modelleme metodlaarını seçme ve uygulama becerilerini geliştirme. | 3 |
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, belirli şartları sağlayan gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, tasarlayabilme becerisi; bu amaçla modern tasarım metodlarını uygulamak için beceri geliştirme. | 3 |
4 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli modern teknikleri ve araçları tasarlama, seçme ve kullanma becerisi; bilgi teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | 2 |
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgil karmaşık problemlerin veya araştırma alanlarının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir şekilde işbirliği yaparak verimli çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 1 |
7 | Türkçe’de sözlü ve yazılı etki iletişim becerisi; en az bir yabancı lisan [özellikle İngilce) bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 1 |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme becerisi, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip edebilme becerisi, sürekli güncel kalabilme becerisi. | 1 |
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 2 |
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 0 |
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |