Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mimarlar İçin Araştırma Metodları ve Etik | IAGR 525 | 5 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler dersin tamamlanmasının ardından kendi başlarına literatür taraması veya uygulamalı araştırma yapabilecekler. |
2. Öğrenciler bulgularını ve değerlendirmelerini bilimsel olarak gösterebilecek ve araştırma bulgularını etik açıdan belirli bir üslupla yazabileceklerdir. |
3. Öğrenciler nicel ve nitel araştırma tasarlayıp yürütebilecek ve bulguları değerlendirebileceklerdir. |
4. Öğrenciler dersin tamamlanmasının ardından yüksek lisans tez çalışmalarına rahatlıkla devam edebilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
İç mimarlık lisansüstü öğrencisine araştırma yöntemlerini ve lisansüstü eğitimde gerekli olan bağımsız çalışmayı öğretmek için tasarlanmış bir derstir. Bu kapsamda, eş zamanlı olarak yürütülen iki aşamalı bir derstir. Bir yandan, araştırma teorisi ve araştırma yöntemleri, özellikle tasarım ve planlamaya vurgu yapılarak tartışmalar ve okumalar yoluyla tanıtılır. Öte yandan, öğrenciler literatür araştırması, mülakatlar, görsel ve basılı anketler ve ölçümler gibi saha çalışmaları yapmaya ve bu çalışmalardan toplanan verileri analiz etmeye yönlendirilir. APA stili formatına göre hazırlanan çalışmaların sonuçları, öğrenciler tarafından raporlar şeklinde sunulur. Her öğrencinin yarıyıl sonunda bir final dönem ödevi hazırlaması beklenir. Bu rapor, yarıyıl boyunca elde edilen çalışmaları kapsar ve bir pilot araştırma raporu olarak yapılandırılır. Ders boyunca akademik etik kuralları, bilimsel ve mesleki bakış açısı ile ele alınmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş ve etik kavramı |
2 | Bilimsel araştırma nedir, bilimde ve akademik çalışmalarda etik nedir? Etik ilkeleri. |
3 | Bir teori, hipotez nedir ve bir teori nasıl geliştirilir, nasıl daha yaratıcı olunur. Bir araştırmaya nasıl başlanır, Tasarım, iç mekanlar, mimari ve yapı konularında saha araştırma yöntemleri |
4 | Literatür araştırma yöntemleri, açıklamalı bibliyografya hazırlama |
5 | Deneysel araştırmalar ve görsel inceleme yöntemleri |
6 | Araştırma yöntemleri, “niceliksel” araştırma tanıtılacaktır. Anket nedir? Anket tasarımı ve araştırma teknikleri tartışılacaktır. |
7 | Nitel araştırma nedir? Araştırmanın tasarımı ve analizi |
8 | Araştırma programının, ön hedef ve amaçların sunulması; bir hipotez oluşturma doğrultusunda tartışmalar |
9 | Kararlaştırılan analiz yöntemine göre karşılaşılan sorunların tartışılması |
10 | Ön rapor, Araştırmanın istenilen doğrultuda olup olmadığının bir jüri tarafından tartışılması, gelecekteki çalışmalara ilişkin kararlar |
11 | Grafikler, Değerlendirme yöntemleri, Excel Veri Analizi, SPSS |
12 | Yarı tamamlanmış raporun teslimi, tez konusunun tartışılması. |
13 | Çalışmaların sunumu üzerine tartışma |
14 | Yapılan araştırmaların son teslimi |
|
Kaynaklar: |
*Nicholas Williman, Research Methods, Routledge, 2011, ISBN 0-203-83607-3
*Krathwohl, David, Methods of Educational and Social Science Research: The Logic of Methods, Waveland Pr. Inc., 2009, ISBN10: 1577665767
*Geoffrey Marczyk, Essentials of Research Methodology and Design, John Wiley and Sons, 2005, ISBN 0-471-47053-8 |
|
Diğer Kaynaklar: |
*C:R. Kothari, Research Methodology Methods and Techniques ,New Age International, 1994, 978-81-224-2488-1
*John Bacon Shone, Introduction to Quantitative Research Methods, University of Hong Kong, 2015, 978-988-12813-0-2
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders iki bölümden oluşmaktadır. Birincisi teorik dersler ve tartışmalar, ikincisi ise öğrenciler tarafından yürütülen araştırmalar ve bunların değerlendirmeleri ile tartışmaları şeklindedir. Öğrencilerin çeşitli araştırma yöntemlerini uygulamaları ve bunları programa göre sunmaları beklenmektedir. Finalde öğrenciler tarafından detaylı bir araştırma raporu teslim etmeleri ve sözlü sunum yapmaları istenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi (Araştırma) | 1 | %40 |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 1 | %20 |
Veri toplama, analizi ve yorumlama (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %20 |
Ödev | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |