PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yapı Malzemeleri TarihiYTE 5253 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenci, mimari mirasın yapım süreçleri ve yapı malzemesi hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur.
2. Öğrenci, tarihin çeşitli dönemlerinde, malzeme kullanımı, teknoloji ve ekonomi arasındaki ilişkileri anlar.
3. Kültür mirası bilincinin oluşumuna teknoloji ve malzeme bağlamında katkı sağlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Tarihin çeşitli dönemlerinde yapı malzemelerinin gelişimi, kullanımı, değişen formları, oluşan türevleri ve ihtiyaçlar bağlamında yeni malzeme kavramlarının ortaya çıkışı konularının tartışıldığı bir seçmeli derstir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş, genel bilgiler, ders işleyişi
2İnsanoğlunun ilk Yapı malzemeleri ve Kerpiç
3Pişmiş Toprak Malzeme: Tuğla ve Kiremit
4Kil ürünleri: Çini, seramik
5Taş
6Taş (II)
7Ahşap
8Ahşap (II)
9Metaller
10Metaller (II)
11Cam
12Boya ve Tutkallar
13Keçe, Dokumalar ve Deri
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Bu derse özgü ders kitabı veya basılı ders notu yoktur.
 
Diğer Kaynaklar:
DAVEY, N., 1961. A History of Building Materials, London: Phoenix House. VITRUVIUS, 1999. Ten Books on Architecture, (Ed. Ingrid D. Rowland, Thomas Noble Howe), Cambridge: Cambridge University Press. ÇELEBİ, R.M., (2014), Anadolu Kerpiç Mimarlığı, İstanbul: T.C.İstanbul Kültür Üniversitesi. AHUNBAY, M., (2006), “Bizans Yapım Teknikleri”, Geçmişten Geleceğe Anadolu’da Malzeme ve Mimarlık, UIA 2005 XXII. Dünya Mimarlık Kongresi, 4-5 Temmuz 2005 İTÜ Taşkışla, TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi, İstanbul: Çizgi Basım Yayın, s:68-78.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler haftada 3 saat sözlü anlatımlar, sınıf içi tartışmalar ve öğrenci sunumları ile devam eder. değerlendirmeler 2 adet ara sınav ve 1 adet final sınavı üzerinden yapılır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav I1%30
Ara Sınav II1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor