PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yapı Projesi IYTE 505513 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Mekansal düzenleme yapabilir, taşıyıcı sistemi kurgulayabilir
2. Yapı kabuğunu çevre kontrolü açısından tasarlayabilir
3. Türkiye'de mevcut mevzuata göre yapı tasarımını geliştirebilir
4. Yapının alt sistemleriyle birlikte uygulama projesi tasarlayıp sunabilir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Uygulama projesi kapsamında, mekânsal düzenleme, taşıyıcı sistem ve çevre kontrolu açısından alternatiflerin araştırılması ve karşılaştırılması, yapı malzemesi ve yapı bileşenleri ile yapım teknolojileri açısından tasarımın irdelenmesi, tasarımın yapılabilirliğinin Türkiye’de geçerli yapı mevzuatına (deprem yönetmeliği, ısı korunumu yönetmeliği, gürültü yönetmeliği gibi) göre oluşturulması, yapı alt sistemleriyle ilgili tüm gerekliliklerin tasarım ile bütünleştirilmesi ve ilkelerin teorik ve uygulamalı çalışmalar ile irdelenmesi dersin içerik ve kapsamını oluşturur.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders kapsamında temel yapım sistemleri ve detayların kavranması ve anlaşılmasında üretken yapay zeka olanaklarından yararlanılması mümkündür.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse Giriş, Dönemlik proje konusunun aktarılması
2Proje Tasarımı, Ön tasarım kararlarının alınması
3Proje Tasarımı, (Ön tasarım)
4Proje Tasarımı, (Ön tasarım)
5Proje Tasarımı, (Ön tasarım sürecinin değerlendirilmesi)
6Proje Tasarımı (Uygulama Projesi)
7Proje Tasarımı (Uygulama Projesi)
8Proje Tasarımı (Uygulama Projesi)
9Jüri, (Projenin Değerlendirme)
10Proje Tasarımı, (Detaylandırma)
11Proje Tasarımı, (Detaylandırma)
12Proje Tasarımı, (Detaylandırma)
13Proje Tasarımı, (Detaylandırma)
14Projenin değerlendirilmesi (Tartışma)
 
Kaynaklar:
Moussavi, F., Biçimin İşlevi, YEM Yayınları, İstanbul, 2011 Engel, H., Structure Systems 3rd ed., Hatje Cantz, 2007 Türkçü, H.Ç.., Yapım 4.baskı, Birsen Yayınevi, 2010 Türkçü, H.Ç., Çağdas Tasıyıcı Sistemler, Birsen Yayınevi, 2009 Ching, F.D.K., Adams, C., Building Construction Illustrated, John Wiley&Sons Inc., Canada, 2001 Hunt, T., Tony Hunt's Structures Notebook 2nd ed., Architectural Press, 2003 Chilton, J., Space Grid Structures, Architectural Press, 2000 Watts, A., Modern Construction Envelopes (Modern Construction Series), Springer Vienna Architecture, 1st edition, 2010
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler uygulamalı proje çalışmaları ve kritikleriyle yürütülür. Her dönem başında belirlenen proje kapsamında üretilen projelerin haftalık takibi, kontrolü ve geliştirilmesi ve bu süreçlerin dönem içi ve sonunda jürilerle değerlendirilmesi yapılır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi2
2Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi2
3Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması2
4Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması2
5İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması2
6Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek2
7Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak2
8Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek4
9Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak2
10Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek3
11Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek3
12Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek1
13Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek0
14Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek1
15Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek2
16Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek4