Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Konut, Yeniden Yatırım ve Hanehalkı Davranışı | DSGN 611 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Avrupa ve Türkiye'de bölgesel kalkınma politikasındaki güncel değişikliklerin farkındalığını geliştirmek |
2. Kalkınma ajanslarının bölgesel kalkınmadaki rolünü analiz etmek ve eleştirmek |
3. Farklı örneklerle kalkınma ajanslarının rolünü kavramak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Ders, Avrupa ülkelerinde ve özellikle Türkiye'de kalkınma ajansları ve bölgesel kalkınma politikası hakkında açıklayıcı bilgiler içermektedir. Avrupa ülkelerinde kalkınma ajanslarının rolü ve 1970'li yıllardan itibaren ve AB üyeliği ile bölgesel kalkınma politikasının nasıl değiştiği tartışılmaktadır. Türkiye'deki son gelişmeler ve Türkiye'deki yeni kurulan kalkınma ajanslarının rolü, hem Avrupa ülkelerinden hem de Türkiye'den örnek olayların yardımıyla açıklanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bölgesel kalkınma politikasındaki çağdaş değişiklikler |
2 | Kalkınma ajanslarının tarihçesi, rolü ve özellikleri |
3 | Kalkınma ajansları tarafından kullanılan geliştirme araçları |
4 | Batı Avrupa ülkelerinden bölgesel kalkınma politikaları ve kalkınma ajanslarının örnek çalışmaları |
5 | Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinden bölgesel kalkınma politikaları ve kalkınma ajanslarının örnek çalışmaları |
6 | Diğer ülkelerden bölgesel kalkınma politikaları ve kalkınma ajanslarının örnek çalışmaları |
7 | Türkiyenin bölgesel kalkınma politikası |
8 | Türkiye'deki bölgesel kalkınma ajansları hakkında genel bilgi |
9 | Türkiye'de kalkınma ajansları tarafından kalkınma politikaları ve bölgesel planlama |
10 | Türkiye'deki kalkınma ajanslarının finansal gelişim araçları |
11 | Türkiye'den kalkınma ajansları örnek çalışmaları: İzmir Kalkınma Ajansı |
12 | Türkiye'den kalkınma ajansları örnek çalışmaları: Çukurova Kalkınma Ajansı |
13 | Türkiye'den kalkınma ajansları örnek çalışmaları: Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı |
14 | Bölgesel kalkınma politikası ve kalkınma ajanslarının karşılaştırılması ve tartışılması |
|
Kaynaklar: |
Yazarlar: Henrik Halkier, Mike Danson, C. Damborg
Başlık: Avrupa'da Bölgesel Kalkınma Ajansları
Routledge 2002 0117023647
Yazarlar: İZKA
Başlık: Avrupa’da Kalkınma Ajansları
İZKA 2008 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Yazarlar: Mike Danson, Henrik Halkier, G. Cameron
Başlık: Yönetişim, Kurumsal Değişim ve Bölgesel Kalkınma
Asgate Publishing 2000 0754611256
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim politikası, teorik sunumlardan oluşan derslerin ve spesifik konuların öğrencilerle tartışılmasına dayanır. Sınıf tartışmaları, öğretim politikasının temel parçasıdır. Araştırma çalışmalarında bilgisayar kullanımı ve örnek çalışmalarla ilgili dönem ödevlerinin hazırlanması teşvik edilmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 3 | %90 |
Ödev | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |