Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Binalarda Neler Olmalı | DSGN 607 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Problem çözme kavramını geliştirmek |
2. Soyut Düşünceyi Geliştirme |
3. Görsel anlama ve yorumlama kurabilme |
4. Tasarımda bilginin rolünü anlamak |
5. İlgili bilgi kaynaklarını keşfetme |
6. İnsanların ne yaptığını anlama: ne zaman, nerede, neden ve nasıl. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İçeriği Ayarlama: Proje Alanları |
2 | Potansiyel Kullanıcılara İlişkin Biyo-Fizyolojik, Sosyo-Psikolojik ve Biyo-Metrik Sorunlar. |
3 | Proje Tipolojisinin / Fonksiyonunun Önemi. |
4 | Proje Tipolojileri için Mekansal Konfigürasyonlar. |
5 | Proje Alanlarının Tanımları ve Farklılıkları: Etkinlik Alanları, Bina Alanları ve Açık Alanlar |
6 | Etkinlik Alanlarına Göre Düzenlenmiş Olaylar: kalıcı ve geçici Yönleri, Fiziksel ve Zamansal Gereksinimleri, Şartlara göre ve Öncelikli Gereklilikleri |
7 | Etkinlik Alanlarına Göre Kullanıcılar: Sayıları, Hiyerarşik düzen, Devleti, Görevleri, Görevleri, Kıyafetleri, Yaşları, Antropometrik özellikleri ve Ergonometrileri |
8 | Faaliyet Alanlarının Kullanıcıları Tarafından Yeniden Düzenlendiği Koşullar. |
9 | Olaylar Ve Kullanıcı Profilleri için Etkinlik Alanlarının bölümlenmesi |
10 | Etkinlik Alanlarındaki Kullanıcıların Fiziksel Ve Diğer Gereksinimleri için Mekansal Tahsis. |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
|
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |