Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar İşletmenliği I | ADA 103 | 1 | 1 | 2 + 2 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bilgisayarın tanımını bilir. |
2. Bilgisayar donanım parçalarının görev ve işlemlerini bilir. |
3. Windows işletim sistemini kullanabilir ve denetim ayarlarını yapabilir. |
4. İnternet temel işlevlerini bilir. |
5. MS Word uygulama programında belge oluşturabilir, biçimlendirme yapabilir., tablo oluşturabilir, programın ve belgelerin özelliklerini ayarlayabilir. |
6. MS Excel uygulama programında çalışma kitabı oluşturabilir, hücrelere biçimlendirme yapabilir, formül ekleyebilir, programın ve çalışma kitaplarının özelliklerini ayarlayabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrencilere bilgisayar ve bilgi teknolojilerine ilişkin temel kavramları aktararak bilgisayar okur-yazarlığı kazandıran giriş düzeyinde bir derstir. Bilgisayarın temel yapısı, donanım, yazılım ve işletim sistemi kavramları verilerek günlük iş yaşamında yaygın olarak kullanılan internet, kelime işlem, elektronik hesaplama tablosu ve sunu hazırlama konuları ile ilgili bilgi ve deneyim sahibi olunması sağlanır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders için kullanılabilinir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilgisayar tanımı, temel işlevleri. Bilgisayar sisteminin yapısı: donanım, yazılım |
2 | Windows işletim sisteminin temel yapısı. Pencere özellikleri, dosya ve klasör kavramları. Dosya işlemleri, yeni klasör oluşturmak |
3 | Bilgisayar ağlarının temel yapısı. İnternet tarayıcılar ve kullanımı |
4 | Kelime işlemci – MS Word’e giriş. Şerit yapısı, araç çubuğu ve özellikleri. Sayfa yapısı |
5 | Belge yaratma, yazı yazma, düzenleme, biçimlendirme, saklama, silme, kopyalama, kesme, yapıştırma işlemleri |
6 | Paragraf kavramı, paragraf işlemleri: nokta imli, numaralı listeler, sekme durakları. Belgede arama, değiştirme işlemleri |
7 | Belgeye tablo ekleme, nesne ekleme işlemleri. |
8 | Excel'de satır sütun işlemleri |
9 | Sayfa ve hücre kavramı. Sayısal bilgi, alfa sayısal bilgi, sabit kavramlar, formül |
10 | Excel'de Formül ve Fonksiyonlar |
11 | Excel'de Formül ve Fonksiyonlar için alıştırmalar |
12 | Excel'de Özet Tablo kullanımı |
13 | Grafik oluşturma |
14 | Grafik oluşturma için alıştırmalar |
|
Kaynaklar: |
Joyce Cox, Adım Adım Microsoft Office Professinal 2010 Arkadaş Yayınevi 2011
Joyce Cox - Joan Lambert, Adım Adım Microsoft Word 2010 Arkadaş Yayınevi 2011
Curtis Frye, Adım Adım Microsoft Excel 2010 Arkadaş Yayınevi 2011 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Yok |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 2 saat ders anlatımı ve 2 saat laboratuvar çalışması. Derslere katılım zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Laboratuvar | 2 | %55 |
Final Sınavı | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 12 | 1,00 | 12,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 10,00 | 10,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 12 | 0,50 | 6,00 |
6 | Ev ödevleri | 1 | 10,00 | 10,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 1 | 5,00 | 5,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 5,00 | 5,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Hukukun uygulanması, yorumlanması ve problem çözme yeteneklerini kazanır. | 2 |
2 | Uygulamada ortaya çıkan hukuki uyuşmazlıkların hukuki sebep ve hukuki sonuçlarını kavrayabilir. | 3 |
3 | Hukuki kavramlara hakim olarak, yargı kararlarına ulaşabilir, inceleyip anlayabilir, yorumlayarak değerlendirebilir. | 4 |
4 | Teorik derslere ek olarak farazi olaylardan hareket edilerek işlenen ve hukuki olayların çözümüne dayalı derslerden de faydalanarak temel hukuki problemleri çözme yeteneğine kavuşur. | 3 |
5 | Hukuk bilgisini, diğer sosyal bilimlerin hukuk ile kesişme noktalarını farkedebilir ve bilgisini bu alanlarda kullanabilir. | 4 |
6 | Adli hizmetler alanında, kendisinden beklenebilecek her türlü bilgi ve beceriye sahip olur. | 4 |
7 | Hukuki alandaki bir çalışma yapabilmek için ulaşması gerekli kaynakları ve ulaşma yollarını bilir, kendi başına bağımsız olarak bir çalışma yürütebilir. | 3 |
8 | Hukuki alanda işbirliği içinde çalışabilmek bakımından gerekli donanıma sahiptir. | 3 |
9 | Sahip olduğu bir bilgiyi eleştirebilir, pozitif hukukun yanı sıra, olması gereken hukukla ilgili düşünce üretebilir. | 3 |
10 | Öğrenimi doğrudan adalet yardımcı hizmetlerinde yer alabilmesini sağlayacak nitelikte olup, lisans düzeyine geçmek bakımından da motivasyon sahibidir. | 2 |
11 | Hukukun toplum ihtiyaçlarına parelel olarak şekillendiğinin ve gelecekte de buna göre şekilleneceğinin farkında olarak, hukuk öğreniminin ömür boyu olduğunun bilincindedir. | 3 |
12 | Hukuki kavramları, yazılı ve sözlü olarak yerinde kullanır. | 4 |
13 | Temel hukuki problemlerde, uzman olan ve olmayan kişileri yönlendirebilir, onlarla tartışabilir ve düşüncelerini düzgün bir şekilde aktarabilir. | 3 |
14 | Genel düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 1 |
15 | Bilişim ve bilgisayar kullanımı konusunda, hukuk alanının gerektirdiği her türlü bilgi ve beceriye sahiptir. | 4 |
16 | Demokratik alana ait bir hukuk öğrenimi görmekle, hukuk alanının özgürlükleri tanıma ve buna bağlı olarak anayasal temel prensiplerin ışığında faaiyet göstermesi ve gösterilmesi gerektiğinin farkındadır. | 3 |
17 | Ahlaksız ve dürüst olmayan bir hukukun var olamayacağını bildiği gibi, ahlak ve hukuk ilişkisinin düzeyi arttıkça hukuk alanının da bireyler lehine genişleyeceğinin bilincindedir. | 4 |
18 | Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | 4 |