Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Nano ölçekte Üretim ve Karakterizasyon | MNT 503 | 5 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Nanomalzemelerin çeşitleri ve yapılarını öğrenirler |
2. Nanoölçekte sentezleme ve uygun üretim tekniklerini seçme konusunda bilgi sahibi olurlar |
3. Nano ölçekte üretim-yapı-özellik ilişkisini anlama becerisi kazanırlar |
4. Farklı karakterizasyon cihazları ve bu cihazların kabiliyetleri hakkında bilgi sahibi olurlar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Litografik metodlar (CVD, PVD, e-beam, ion beam, magnetron, buharlaştırma) Moleküler-demet epitaksi yöntemi, Kendiliğinden sıralanma yöntemi ve uygulamaları,baskı yöntemleri Yapısal, fonksiyonel, kimyasal ve fiziksel karakterizasyon. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Nanobilim ve Nanoteknolojiye Giriş |
2 | Nanomalzemelerin boyutlandırılması |
3 | Nanomalzeme Sentezleme Tekniklerine Giriş (Yukarıdan aşağı-Aşağıdan yukarı yöntemler) |
4 | Nano ölçekte üretim-İnce film üretim teknikleri |
5 | Nano ölçekte üretim-litografi, baskı ve yazma teknikleri |
6 | Nano ölçekte üretim-Sol-Jel teknikleri |
7 | Nano ölçekte üretim-Mekanik alaşımlama, aşırı plastik deformasyon |
8 | Nano Ölçekte üretim-Kendiliğinden düzenlenme yöntemleri |
9 | Nanomalzeme karakterizasyon yöntemlerine genel bakış |
10 | Nano Ölçekte Karakterizasyon-Görüntüleme yöntemleri |
11 | Nano Ölçekte Karakterizasyon-Tarama Prob Mikroskopları |
12 | Nano Ölçekte Karakterizasyon-Bulk Kimyasal Kompozisyon Analizi |
13 | Nanoölçekte Karakterizasyon- XPS ve XRF |
14 | |
|
Kaynaklar: |
Handbook of Nanotechnology, Bharat Bhushan (Ed.), 3rd revised and extended edition, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2010. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %10 |
Proje | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |