Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Nano ölçekte Üretim ve Karakterizasyon | MNT 503 | 5 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Nanomalzemelerin çeşitleri ve yapılarını öğrenirler |
2. Nanoölçekte sentezleme ve uygun üretim tekniklerini seçme konusunda bilgi sahibi olurlar |
3. Nano ölçekte üretim-yapı-özellik ilişkisini anlama becerisi kazanırlar |
4. Farklı karakterizasyon cihazları ve bu cihazların kabiliyetleri hakkında bilgi sahibi olurlar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste nano ölçekte farklı yapıları üretmek için kullanılan yukarıdan aşağıya (litografik teknikler, aşırı plastik deformasyon, bilyalı değirmende öğütme) ve aşağıdan yukarı (çeşitli kaplama yöntemleri, sol-jel metodu, vb.) üretim yöntemleri nano yapılı malzeme üretim yöntemleri ile nano yapıların yapısal, fonksiyonel, kimyasal ve fiziksel karakterizasyonu hakkında bilgi verilmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Nanobilim ve Nanoteknolojiye Giriş |
2 | Nanomalzemelerin boyutlandırılması |
3 | Nanomalzeme Sentezleme Tekniklerine Giriş (Yukarıdan aşağı-Aşağıdan yukarı yöntemler) |
4 | Nano ölçekte üretim-İnce film üretim teknikleri |
5 | Nano ölçekte üretim-litografi, baskı ve yazma teknikleri |
6 | Nano ölçekte üretim-Sol-Jel teknikleri |
7 | Nano ölçekte üretim-Mekanik alaşımlama, aşırı plastik deformasyon |
8 | Nano Ölçekte üretim-Kendiliğinden düzenlenme yöntemleri |
9 | Nanomalzeme karakterizasyon yöntemlerine genel bakış |
10 | Nano Ölçekte Karakterizasyon-Görüntüleme yöntemleri |
11 | Nano Ölçekte Karakterizasyon-Tarama Prob Mikroskopları |
12 | Nano Ölçekte Karakterizasyon-Bulk Kimyasal Kompozisyon Analizi |
13 | Nanoölçekte Karakterizasyon- XPS ve XRF |
14 | Proje sunumları |
|
Kaynaklar: |
Handbook of Nanotechnology, Bharat Bhushan (Ed.), 3rd revised and extended edition, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2010. |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Dönem Ödevi | 1 | %35 |
Aktiviteler | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilimler ile mühendislik konularını içeren alanlarda bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 3 |
2 | Mikro ve Nanoteknoloji alanında kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık Mikro ve Nanoteknoloji alanında problemlerine uygulama yeteneği. | 4 |
3 | Mikro ve Nanoteknoloji alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 3 |
4 | Mikro ve Nanoteknoloji alanında karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 3 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 2 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Mikro ve Nanoteknoloji ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 3 |
7 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme yeteneği. | 0 |
8 | En az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 3 |
9 |
Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği.
| 3 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 3 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 2 |