PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Nano ölçekte Üretim ve KarakterizasyonMNT 503513 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Nanomalzemelerin çeşitleri ve yapılarını öğrenirler
2. Nanoölçekte sentezleme ve uygun üretim tekniklerini seçme konusunda bilgi sahibi olurlar
3. Nano ölçekte üretim-yapı-özellik ilişkisini anlama becerisi kazanırlar
4. Farklı karakterizasyon cihazları ve bu cihazların kabiliyetleri hakkında bilgi sahibi olurlar
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste nano ölçekte farklı yapıları üretmek için kullanılan yukarıdan aşağıya (litografik teknikler, aşırı plastik deformasyon, bilyalı değirmende öğütme) ve aşağıdan yukarı (çeşitli kaplama yöntemleri, sol-jel metodu, vb.) üretim yöntemleri nano yapılı malzeme üretim yöntemleri ile nano yapıların yapısal, fonksiyonel, kimyasal ve fiziksel karakterizasyonu hakkında bilgi verilmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bulunmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Nanobilim ve Nanoteknolojiye Giriş
2Nanomalzemelerin boyutlandırılması
3Nanomalzeme Sentezleme Tekniklerine Giriş (Yukarıdan aşağı-Aşağıdan yukarı yöntemler)
4Nano ölçekte üretim-İnce film üretim teknikleri
5Nano ölçekte üretim-litografi, baskı ve yazma teknikleri
6Nano ölçekte üretim-Sol-Jel teknikleri
7Nano ölçekte üretim-Mekanik alaşımlama, aşırı plastik deformasyon
8Nano Ölçekte üretim-Kendiliğinden düzenlenme yöntemleri
9Nanomalzeme karakterizasyon yöntemlerine genel bakış
10Nano Ölçekte Karakterizasyon-Görüntüleme yöntemleri
11Nano Ölçekte Karakterizasyon-Tarama Prob Mikroskopları
12Nano Ölçekte Karakterizasyon-Bulk Kimyasal Kompozisyon Analizi
13Nanoölçekte Karakterizasyon- XPS ve XRF
14Proje sunumları
 
Kaynaklar:
Handbook of Nanotechnology, Bharat Bhushan (Ed.), 3rd revised and extended edition, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2010.
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Dönem Ödevi1%35
Aktiviteler1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel bilimler ile mühendislik konularını içeren alanlarda bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir.3
2Mikro ve Nanoteknoloji alanında kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık Mikro ve Nanoteknoloji alanında problemlerine uygulama yeteneği.4
3Mikro ve Nanoteknoloji alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği.3
4Mikro ve Nanoteknoloji alanında karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği.3
5Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği.2
6Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Mikro ve Nanoteknoloji ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği.3
7Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme yeteneği.0
8En az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği.3
9 Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği. 3
10Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği.3
11Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık.2