Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Nanoteknolojinin temelleri | MNT 501 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Nanomalzemelerin yapı-özellik ilişkisini anlarlar |
2. Nanomalzeme özelliklerinin temelindeki bilimi tanımlarlar |
3. Nanoteknoloji malzemeleriyle ilgili bilimsel problemleri sistematik olarak çözebilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders farklı boyutlardaki nanoyapılı malzemeler hakkında genel bir bakış açısı verecektir. Nanoparçacıklar, nanoçubuklar ve ince filmlerin sentezi hakıında bilgi verilecek, optik, mekanik, elektriksel ve manyetik özellikleri, nanofiberler, nanogözenekli polimerler, nanoseramikler, nano yapılı oksitler, nanokristallin malzemeler ve biyomedikal uygulamalarda nanomalzemelere değinilecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Nanobilim ve Nanoteknolojiye Giriş |
2 | Nanoteknolojinin gelişimi |
3 | Nanoyapıların yapıları ve sınıflandırılması |
4 | Karbon esaslı nanomalzemeler |
5 | Gözenekli Nanomalzemeler |
6 | İşlenmiş ince filmler |
7 | Aerojeller |
8 | Yarıiletken quantum noktalar |
9 | Nanoteller, nanoçubuklar ve nanosütunlar |
10 | Nanokompozitler |
11 | Nanomalzemelerin yüzey özellikleri |
12 | Nanoparçacıklar arasındaki kuvvetler |
13 | Nanomalzemelerin Özellikleri (Elektrik ve Magnetik) |
14 | Nanomalzemelerin Özellikleri (Mekanik ve ısı) |
|
Kaynaklar: |
Bharat Bhushan (Ed.), Handbook of Nanotechnology, 3rd edition, Springer Heidelberg Dordrecht London New York, 2010, 978-3-642-02524-2
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Charles P. Poole, Jr. Frank J. Owens, Introduction to Nanotechnology, John Wiley&Sons Inc, 2003, 0-471-07935-9
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Dönem Ödevi | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilimler ile mühendislik konularını içeren alanlarda bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 4 |
2 | Mikro ve Nanoteknoloji alanında kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık Mikro ve Nanoteknoloji alanında problemlerine uygulama yeteneği. | 4 |
3 | Mikro ve Nanoteknoloji alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 3 |
4 | Mikro ve Nanoteknoloji alanında karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 3 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 2 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Mikro ve Nanoteknoloji ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 2 |
7 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme yeteneği. | 0 |
8 | En az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 2 |
9 |
Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği.
| 2 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 2 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 3 |