Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Mühendisliği Oryantasyon | CENG 105 | 1 | 1 | 2 + 0 | 2 | 2,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler bilgisayar mühendisliğinin kapsamını, kariyer yollarını ve günümüz dünyasındaki önemini anlayacaklardır. |
2. Öğrenciler müfredat yapısı, ders gereklilikleri ve bölüm politikaları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
3. Öğrenciler bilgisayar mühendisliğindeki mesleki sorumlulukları, etik hususları ve güncel zorlukları tanıyacaklardır. |
4. Öğrenciler bilgisayar donanım bileşenleri, veri yapıları, sistem organizasyonu, problem çözme yaklaşımları ve programlama temelleri hakkında temel bilgi edineceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, bilgisayar mühendisliği öğrencileri için bir oryantasyon dersidir. Bilgisayar mühendisliği alanı, bölüm akademik programı, kurallar ve yönetmelikler hakkında genel bilgi verilmesi; birimler, boyutlar, hata analizi, bilgisayar sistemleri, veri sunumu ve sayı sistemleri, derleyiciler, tarayıcılar ve Internet; etik, yasal ve güncel konular, teknik ziyaretler ve sunumlar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken Yapay Zeka tarafından oluşturulan içeriği, uygun atıf yapmadan veya eğitmenin izni olmadan kendi çalışması olarak sunmak yasaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders içeriğine giriş, üniversite yönetmeliklerinin gözden geçirilmesi, etik ve yasal beklentileri ile bilgisayar mühendisliği mesleği |
2 | Bilgisayarlar nasıl çalışır: Veri depolama ve işleme |
3 | Etik ve yasal beklentileri ile bilgisayar mühendisliği mesleği, bilgisayar mühendisliği alanındaki güncel konular |
4 | Bilgisayar mühendisliği alanında gizlilik ve güvenlik |
5 | Linux, ücretsiz ve açık kaynaklı yazılım |
6 | Git/GitHub temelleri |
7 | Algoritma kavramı ve algoritmik düşünme |
8 | Python programlama dili - çıktıları görüntüleme, yorum oluşturma, değişkenler, kullanıcı girişi |
9 | Python programlama dili – Karar ifadeleri |
10 | Python programlama dili – Tekrar ifadeleri |
11 | Python programlama dili – Tekrar ifadeleri |
12 | Python programlama dili – Listeler |
13 | Python programlama dili – GUI Programlama (Tkinter) |
14 | Python programlama dili – Fonksiyonlar |
|
Kaynaklar: |
Computer Science: An Overview, 2019 (13th edition), Glenn Brookshear, Prentice Hall ISBN: 978-1292263427 |
|
Diğer Kaynaklar: |
An Introduction to Error Analysis The Study of Uncertainties in Physical Measurements, Yazar: John R. Taylor, 1997 (2nd edition), University Science Books Sausalito, California ISBN: 0-935702-42-3 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 2 saat yüzyüze teorik ders |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Ödev | 6 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
6 | Ev ödevleri | 6 | 1,50 | 9,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 5,00 | 5,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 8,00 | 8,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
6 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
7 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 3 |
8 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
9 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
10 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 3 |
11 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |