PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilgisayar Mühendisliği OryantasyonCENG 105112 + 022,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler bilgisayar mühendisliğinin kapsamını, kariyer yollarını ve günümüz dünyasındaki önemini anlayacaklardır.
2. Öğrenciler müfredat yapısı, ders gereklilikleri ve bölüm politikaları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
3. Öğrenciler bilgisayar mühendisliğindeki mesleki sorumlulukları, etik hususları ve güncel zorlukları tanıyacaklardır.
4. Öğrenciler bilgisayar donanım bileşenleri, veri yapıları, sistem organizasyonu, problem çözme yaklaşımları ve programlama temelleri hakkında temel bilgi edineceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, bilgisayar mühendisliği öğrencileri için bir oryantasyon dersidir. Bilgisayar mühendisliği alanı, bölüm akademik programı, kurallar ve yönetmelikler hakkında genel bilgi verilmesi; birimler, boyutlar, hata analizi, bilgisayar sistemleri, veri sunumu ve sayı sistemleri, derleyiciler, tarayıcılar ve Internet; etik, yasal ve güncel konular, teknik ziyaretler ve sunumlar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken Yapay Zeka tarafından oluşturulan içeriği, uygun atıf yapmadan veya eğitmenin izni olmadan kendi çalışması olarak sunmak yasaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders içeriğine giriş, üniversite yönetmeliklerinin gözden geçirilmesi, etik ve yasal beklentileri ile bilgisayar mühendisliği mesleği
2Bilgisayarlar nasıl çalışır: Veri depolama ve işleme
3Etik ve yasal beklentileri ile bilgisayar mühendisliği mesleği, bilgisayar mühendisliği alanındaki güncel konular
4Bilgisayar mühendisliği alanında gizlilik ve güvenlik
5Linux, ücretsiz ve açık kaynaklı yazılım
6Git/GitHub temelleri
7Algoritma kavramı ve algoritmik düşünme
8Python programlama dili - çıktıları görüntüleme, yorum oluşturma, değişkenler, kullanıcı girişi
9Python programlama dili – Karar ifadeleri
10Python programlama dili – Tekrar ifadeleri
11Python programlama dili – Tekrar ifadeleri
12Python programlama dili – Listeler
13Python programlama dili – GUI Programlama (Tkinter)
14Python programlama dili – Fonksiyonlar
 
Kaynaklar:
Computer Science: An Overview, 2019 (13th edition), Glenn Brookshear, Prentice Hall ISBN: 978-1292263427
 
Diğer Kaynaklar:
An Introduction to Error Analysis The Study of Uncertainties in Physical Measurements, Yazar: John R. Taylor, 1997 (2nd edition), University Science Books Sausalito, California ISBN: 0-935702-42-3
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 2 saat yüzyüze teorik ders
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Ödev6%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri61,509,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)15,005,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)18,008,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
2Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
5Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
6Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.3
7Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.3
8 Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
9Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
10Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.3
11Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0