Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Medya Çalışmaları | ELL 556 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Medya üretimini deşifrelemek üzerine iyi bilgi sahibi olular |
2. Medyayı çağdaş yaşamın bir göstergesi olarak tartışabilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders sözlü veya basılı temsil edilen, yayımlanan, fotoğraf, sinema, dijital uygulamaları da içeren bir dizi kitle iletişim aracını inceleyecektir. Ders, görsel kültür, siber kültür, medya endüstrisi tarihi, kitlesel medyanın işlevi ve izleyici üzerindeki etkileri, kurumsal bağlamlar, hak ve gizlilik konuları, karşıt kültürler, sosyal akımlar ve protesto mekanizmaları gibi çeşitli alanlara odaklanabilir.
Ders malzemesi gazete, dergi, televizyon, Hollywood sineması, reklam ve internetten alınan örnekleri içerir. Bunlar anlam, gerçeklik ve inançların nasıl yansıtıldığı ve oluşturulduğu, şekillendirilip medya görselleri, ses ve metinleriyle kalıcı hale getirildiğini anlamak için incelenir.
Çeşitli kuramsal bakış açıları Durkheim, Levi-Strauss, Benjamin, Barthes, Baudrillard, Foucault, Bourdieu, McLuhan, Berger, Hall, hooks, Birkerts, Ellis, Fiske, Groys, Assange, ve Snowden gibi eleştirmen ve uzmanların düşünceleri çerçevesinde ele alınacaktır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Medya çalışmalarına giriş |
2 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Yazılı medyanın analizi ve tartışılması |
5 | Yazılı medyanın analizi ve tartışılması |
6 | Yazılı medyanın analizi ve tartışılması |
7 | Vize |
8 | Görsel medyaya giriş |
9 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
10 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
11 | Görsel medyanın analizi ve tartışılması |
12 | Görsel medyanın analizi ve tartışılması |
13 | Görsel medyanın analizi ve tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinden veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Robert Kolker Media Studies: An Introduction
John Storey Cultural Theory and Popular Culture: A Reader
Gail Dines and Jean M. Humez Gender, Race, and Class in Media: A Critical Reader
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler. Öğrencilerin tüm derslere katılımı önemlidir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Take-home assignments | 3 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. | 4 |
2 | Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. | 2 |
3 | Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır. | 1 |
4 | Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır. | 1 |
5 | Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir. | 4 |
6 | Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 1 |
7 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır. | 3 |