Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kuram ve Eleştiri – Özel Konular II | ELL 584 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Önemli kuramsal metinler, bunların bağlamları ve uygulanabilirlikleri üzerine bilgi sahibi oluralr. |
2. Edebi ve kültürel metinler üzerine çeşitli eleştirel bakış açısı geliştirirler. |
3. Konuyla ilgili konularda eleştirel ve akademik çalışmalar üretirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere bazı kuram ve eleştiri alanlarını etraflıca incelemeleri için olanak sağlar. Dersler, eleştiri kuramlarının belli başlı konularına (yapıbozum, toplumsal cinsiyet, sömürgecilik sonrası kuramlar, transhümanism, vb); çalışmaları edebi ya da disiplinlerarası alanları etkilemiş bir ya da daha çok düşünürün, kuramcının ya da eleştirmenin tüm yapıtlarına (Arendt, Foucault, Derrida, Bourdieu, Habermas, Chomsky, Deleuze, Zizek, Berger, Butler, Latour, Luhmann, Sloterdijk, Giddens, Weber, Tajfel, Bandura, Lakoff, vb.); ya da seçilmiş eleştirel konulardaki tartışmalara (yansıtma, hiciv, metafor, tarih kuramları; birey kavramı; dil felsefeleri; sanat, mimari ya da müzik kuramları, vb.) odaklanabilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Çağdaş edebiyat ve kültürün özelliklerine giriş |
2 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
5 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
6 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
7 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
8 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
9 | Ara Sınav |
10 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
11 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
12 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
13 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
14 | Konuların tekrarı |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Norton anthology of Theory and Criticism |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. | 4 |
2 | Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. | 4 |
3 | Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır. | 2 |
4 | Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır. | 0 |
5 | Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir. | 3 |
6 | Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 0 |
7 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır. | 4 |