Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kültür Çalışmaları – Özel Konular I | ELL 557 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Önemli kültürel metinler ve etkileşimleri hakkında bilgi sahibi olurlar |
2. Kültür çalışmalrı üzerine çeşitli eleştiel bakış açıları geliştitrirler. |
3. ilgili konularda eleştirel ve akademik çalışmalar üretirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Kültür çalışmaları sürekli gelişen bir alan olduğundan, bu iki ders öğrencilerin yeni ve büyümekte olan çalışma alanlarında derinlemesine bilgi edinmelerine ve kültürel çalışmalarda eleştirel ve kuramsal bir bakış açısı geliştirmelerine olanak sağlayacaktır. Seçme Konular derslerinde üzerinde derinlemesine durulabilecek olan güncel gelişmeler, demografi ve kültürel değişimler; iklim ve çevre konuları; ideolojiler ve inanç sistemleri; bilgi teknolojilerinin yerel, bölgesel ya da küresel ekonomi ve politikaya etkisi; ya da diğer Kültür Çalışmaları derslerinde daha genel olarak değinilen, yeni ortaya çıkan konuları kapsar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak Kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kültür çalışmalara giriş |
2 | Seçilen metinlerin analizi ve tartışılması |
3 | Seçilen metinlerin analizi ve tartışılması |
4 | Seçilen metinlerin analizi ve tartışılması |
5 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
6 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
7 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
8 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
9 | Vize |
10 | Seçilen kültürel ve kültürler arası konuların tartışılması |
11 | Seçilen kültürel ve kültürler arası konuların tartışılması |
12 | Seçilen kültürel ve kültürler arası konuların tartışılması |
13 | Seçilen kültürel ve kültürler arası konuların tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
Öğrencilerin dönem boyunca derslerin % 70 ine katılması gerekmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Dönem Ödevi (Araştırma) | 1 | %40 |
Ödev | 2 | %20 |
Ders Katılımı | 14 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 3 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 1 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 2 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 1 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 4 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 2 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 0 |
8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 1 |