Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
19. Yüzyıl Edebiyatı I | ELL 541 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 19. yüzyıl edebiyatı hakkında iyi bilgi sahibi olurlar. |
2. 19. yüzyılın edebi akımlarını tartışabilirler. |
3. Romantizm'i tanımlayabileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders on sekizinci yüzyılın sonunda ve on dokuzuncu yüzyılın ilk yarısında edebiyatta ortaya çıkan bazı gelişmeleri inceler. Derste İngiliz edebiyatının Romantik dönem şairleri (Blake, Coleridge, Wordsworth, Keats, Shelley, ve Byron) ile Avrupa’daki felsefesi (örneğin, Kant, Rousseau, Schelling, Fichte and Schoupenhauer; Kierkegaard’da erken dönem varoluşçu düşünce) ele alınabilir, ya da dönemin bazı romanları (örneğin, Scott, Austen, Godwin, Edgeworth ve Mary Shelley’nin romanları) incelenebilir. Ayrıca dönemin devrim niteliğindeki önemli değişimleri ve zengin düzyazı geleneği Burke, Paine, Godwin ve Wollestonecraft’ın yazılarına bakılarak tartışılabilir. Derse uluslararası bir açıdan da yaklaşılabilir ve Amerikan (örneğin, Emerson’ın denemeleri, Irvin ve Poe’nun kısa öyküleri, Cooper, Melville ve Hawthorne’un romanları, Longfellow, Whitman ve Dickenson’ın şiirleri); Alman (Goethe ve Schiller, Sturm ve Drang, Heine ve Hölderlin’in şiirleri, Hoffman ve Kleist’ın kısa öyküleri); Fransız (Stendal, Balzac, George Sand) ve Rus (Lermontov, Pushin, Gogol) edebiyatındaki gelişmelere de odaklanılabilir.
Diğer kültürel bağlamlar, sanat akımları (Neoklassisizm, Romantizm, Biedermeyer üslubu ve Barbizon okulu, izlenimciliğin ve fotoğrafçılığın başlangıcı); müzik (Rossini, Donizetti, Chopin, Schumann, Mendelssohn ve Liszt); teknoloji (örneğin, pil, gaz, elektrikle aydınlatma, daktilo, telgraf, posta pulu, buharlı makine, Babbage hesap makinesinin icadı) ve bilimdeki gelişmelerdir (Mendeleev’in periyodik elementler tablosu, Dalton’un atom kuramı, jeolojide Lyell, Agassiz ve diğerlerinin başarıları, Darwin’in Galapagos Adalarına yaptığı deniz yolculukları). |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | 19. yüzyıl kültür ve edebiyatının özelliklerine giriş |
2 | Tarihsel metinlerin analizi |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
8 | Vize |
9 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
10 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
11 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
12 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
13 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir. |
|
Diğer Kaynaklar: |
William Deresiewicz Jane Austen and the Romantic Poets
Stuart Curran Cambridge Companion to British Romanticism
Jerome McGann The Romantic Ideology
M.H.Abrams Natural Supernaturalism: Tradition and Revolution in Romantic Literature
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
Öğrencilerin derslerin yüzde 70 ine katılması beklenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. | 2 |
2 | Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. | 2 |
3 | Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır. | 0 |
4 | Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır. | 3 |
5 | Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir. | 3 |
6 | Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 2 |
7 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır. | 3 |