PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası PazarlamaUTL 502513 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Uluslararası ekonomik, teknolojik, sosyal, kültürel ve politik gelişmeleri bir pazarlamacı gözüyle takip edebilir.
2. Uluslararası tüketiciyi tanıma ve bu tüketicileri sınıflandırabilir.
3. Uluslararası pazarları bölümlendirebilme, hedef pazar seçme ve konumlandırabilir.
4. Uluslararası pazarlarda araştırma yapabilir.
5. Global ürün geliştirebilir.
6. Uluslararası pazarlarda fiyatlandırma yapabilir.
7. Uluslararası pazarlarda reklam ve satış arttırma çabaları düzenleyebilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Uluslararası pazarlama, kontrol edilemez ve edilebilir uluslararası çevrenin, global pazarı bölümlendirmesinin, uluslararası tüketiciyi tanımanın, global pazarın nasıl araştıra bilirliğin, ürün geliştirmenin, fiyatlandırmanın, dağıtım kanalı seçmenin ve tutundurma faaliyetlerinin yönetimidir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken zeka kullanılabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Uluslararası pazarlamanın kavramı, kapsamı, tanımı ve uluslararasılaşma süreci
2Uluslararası pazarlamanın ekonomik ve teknolojik çevresi
3Uluslararası pazarlamanın politik, yasal ve kültürel çevresi
4Uluslararası pazarlama araştırmaları
5Uluslararası pazarların bölümlendirilmesi, hedef Pazar seçimi ve konumlandırma
6Uluslararası pazarlarda tüketici davranışı
7Uluslararası pazarlarda ürün geliştirme
8Uluslararası pazarlarda marka geliştirme
9Uluslararası pazarlarda fiyatlandırma
10Uluslararası pazarlarda dağıtım kanalları
11Uluslararası pazarlarda fiziksel dağıtım
12Uluslararası pazarlama iletişim ve elemanları
13Uluslararası pazarlarda reklam ve kişisel satış faaliyetleri
14Uluslararası pazarlarda satış özendirmesi, halkla ilişkiler ve tanıtım
 
Kaynaklar:
İpek Altınbaşak ve Diğerleri Küresel Pazarlama Yönetimi Beta Yayınevi 2008 978 975 295 935 4 Mehmet Karafakıoğlu Uluslararası Pazarlama Yönetimi Beta 2012 6053776874; 9786053776871
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatma ve öğrencilerin ödev hazırlaması ile yapılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%40
Aktiviteler1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Türkiye ve küresel dünya ticareti ile ekonomi hakkında geniş bilgi edinmek. Modern ve güncel ticaret ve lojistik bilgisiyle ticaret ve lojistik alanındaki becerileri artırmak.0
2Uluslararası işletme, küresel pazarlama, uluslararası dağıtım, uluslararası yönetim, lojistik, mikroekonomi, makroekonomi, uluslararası ekonomi ve politika, uluslararası ticaret teorisi, dış ticaret düzenlemeleri, gümrük işlemleri, uluslararası pazarlama araştırmaları ve uluslararası yatırım konularında güncel ve kapsamlı bilgi edinmek. Uluslararası işletme, uluslararası lojistik, uluslararası ekonomi ve uluslararası ticaret alanlarında analitik ve kavramsal öngörü ve değerlendirme becerileri kazanmak.0
3Uluslararası düzeyde lojistik, dağıtım kanalları ve alt kanalları, toptancılık ve perakendecilik hakkında bilgi edinmek. Uluslararası ticaret ve lojistik alanında mevcut pozisyonlarda çalışma ve gelecekte üst pozisyonlara aday olma fırsatı elde etmek.0
4Saha çalışmaları, özel konular, güncel vaka analizleri ve uygulamalar hakkında bilgi edinmek. Uluslararası işletme, ticaret ve ekonomiyi küresel bir bakış açısıyla değerlendirme fırsatı kazanmak.0
5Uluslararası işletme, ticaret ve ekonomiyi küresel bir bakış açısıyla değerlendirme fırsatı elde etmek. İhracat ve ithalat işlemleri ile bunların uygulamaları hakkında geniş bilgi edinmek.0
6İhracat, ithalat ve yatırım işlemleri ile yürürlükteki mevzuat hakkında gerekli bilgileri edinmek.0
7Dış ticarette gerekli olan lojistik hizmetler, depolama, yükleme, boşaltma ve taşıma konularında bilgi ve beceri sahibi olmak.0
8Günlük hayatta kullanılabilir yönetim becerilerini geliştirmek. Uluslararası ticaret hukuku ve düzenlemeleri hakkında bilgi edinmek.0
9Sürekli gelişim ve yeni fikirlere açıklık konusunda bakış açısını geliştirmek. Küresel pazar risklerini ve fırsatlarını belirleme becerileri kazanmak.0
10Küresel ortamda uygulanabilir yönetim ve idari becerileri edinmek. Uluslararası iletişim ve müzakere becerilerini geliştirmek.0
11Uluslararası işletmenin makro çevresini daha geniş bir perspektifle değerlendirmek ve fırsatları analiz etmek. Uluslararası şirketlerde kariyer fırsatları elde etmek.0
12Hızlı küresel değişimler ve yaşam boyu öğrenme konusunda farkındalık kazanmak.0
13Uluslararası ticaret hukuku ve mevzuat ile ilgili bilgi edinmek.0
14Devamlı gelişim ve yeni fikirlere açık olma bakış açısını geliştirmek.0
15Küresel piyasalarda karşılaşabileceği risk ve fırsatları etkin tespit yeteneği geliştirmek.0
16İşletme ve yönetim fonksiyonlarını uluslararası ölçekte uygulama becerisi edinmek.0
17Uluslararası iletişim ve müzakere yeteneklerini geliştirmek.0
18Uluslararası işletme dış çevresini daha geniş ve kapsamlı görme ve çözümleme fırsatı edinmek.0
19Uluslararası işletmelerdeki kariyer fırsatlarını değerlendirme imkânı kazanmak.0
20Küresel ölçekte hızlı değişim ve yaşam boyu öğrenme bilincini edinmek.0