Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çevre ve İnsan | IAGR 530 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Verilen konu hakkında kapsamlı literatür taraması ve araştırma yapabilirler |
2. Belirli kriterler doğrultusunda insan - yapı ilişkilerini analiz ederler |
3. Araştırma konuları ile ilgili kapsamlı döküman hazırlayabilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
“Çevre ve İnsan” dersi insanların çevreleriyle kurdukları ilişki kapsamında yapılı ve doğal çevrenin insanların psikolojilerini ve dolayısıyla davranışlarını nasıl etkilediği konusundaki kuram ve araştırmaları incelemek ve bu bağlamda insanların eylemlerinin çevre üzerindeki etkilerini anlamaya yönelik bir derstir. Dersin amacı davranışlarımızın çevre üzerindeki etkileri üzerine ışık tutarak çevresel yaklaşımlar ile sürdürülebilirlik gibi konuları tartışmaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında yapay zekâ kullanımının, öğrencilerin başarılarını artırmak, öğretim süreçlerini desteklemek ve eğitimde dijital dönüşümü sağlamak gibi konularda öğretim süreçlerine katkı sağlaması beklenmektedir. Yaratıcı süreçte yapay zekadan sınırlı ve etik bir şekilde faydalanılması teşvik edilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan - bunu uygun biçimde belirterek ve kaynak göstererek - destek alabilirler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Mekan, insan ve çevresel psikoloji: Çevresel Psikoloji teorilerine giriş |
2 | Algı |
3 | Biliş |
4 | Kişilik |
5 | Çevresel yaklaşımlar, değerlendirme ve değer biçme |
6 | Mahremiyet |
7 | Kişisel Alan |
8 | Alansallık |
9 | Kalabalık ve yoğunluk |
10 | Alestezi, Kinestezi & Sinestezi |
11 | Biyofilya |
12 | Dönem projesi için konu önerisi / sunum |
13 | Tartışmalar |
14 | Final Tartışmaları |
|
Kaynaklar: |
Environmental Psychology: Principles and Practice. Gifford, R. (2013). AN EXPANSION OF ROGER BARKER''S BEHAVIOR SETTING SURVEY FOR AN ETHNO-ECOLOGICAL APPROACH TO PERSON–ENVIRONMENT INTERACTIONS. Journal of Environmental Psychology. Volume 16, Issue 4, December 1996, Pages 319-333
Environmental Psychology for Design. Kopec, D. (2012).“Do You See What I See? The shopping experiences of people with visual impairment”. Interdisciplinary Journal of Signage and Wayfinding Vol. 5 No. 1 (2021): Signage Perceptions, Experiences, and Aesthetic Judgements.
Florek, Magdalena (2011). "No place like home: Perspectives on place attachment and impacts on city management.
Proshansky, Harold M.; Fabian, Abbe K.; Kaminoff, Robert (1983). "Place-identity: Physical world socialization of the self". Journal of Environmental Psychology. 3 (1): 57–83. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Konu aktarımı, öğrenci sunumları ve sınıfta yüzyüze tartışmalar |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 1 | %40 |
Dönem Ödevi | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İçmimarlık, iç mekân tasarımı ve ilişkili disiplinlerden edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme, bu bilgileri disiplinlerarası etkileşim içinde yorumlayarak yeni bilgiler oluşturabilme. | 4 |
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ile bilgiye ulaşabilme, veri toplama ve bu bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme, içmimarlık alanında karşılaşılan sorunları çözümleyebilme. | 4 |
3 | Tasarım ve teori, renovasyon ve tarih, kentsel iç mekânlar, sosyal-psikolojik ve kültürel etmenler, ekolojik tasarım, akustik, aydınlatma ve renk, gelişmiş strüktürler ile yönetim ve pazarlama gibi konularda edindiği bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme ve bu çalışmaları etkin bir biçimde yürütebilme. | 4 |
4 | İçmimarlık alanında gerekli akademik personeli ve toplumun farklı taleplerini karşılayacak liderlik becerileri kazanarak uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yönetebilme ve bu süreçlerde aktif sorumluluk alabilme. | 3 |
5 | İçmimarlık alanında gerekli bilimsel ve teknolojik altyapıyı etkin bir şekilde kullanabilme; bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini tasarım süreçlerinde ve farklı disiplinlerdeki uygulamalarda kullanabilme. | 3 |
6 | İçmimarlık alanındaki güncel gelişmeler ışığında edindiği uzmanlık bilgilerini ve araştırma sonuçlarını alan içi ve dışı paydaşlara sistematik biçimde aktarabilme, mesleki ilişkileri yönlendiren normları eleştirel olarak değerlendirme ve gerektiğinde değiştirebilme. | 3 |
7 | En az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip edebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 3 |