Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Makro İktisat | ECON 503 | 5 | 2 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Belirsizliğin olmadıpı dinamik optimizasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
2. Genel denge modellerinde dinamik analiz tekniklerini öğreneceklerdir. |
3. Makroekonomide kullanılan temel modellerin varsayımlarını ve yapılarını açıklayabileceklerdir. |
4. Öğretilen temel makroeknomik modelleri değişik analizlerde kullanmayı öğreneceklerdir. |
5. Makroekonomide karşılaşılan problemleri yorumlamak ve analiz edebilmek için öğretilen temel modelleri uygulamayı öğreneceklerdir. |
6. Makroekonomide en yeni ve en ileri araştırma literatürünü takip edebileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders iktisat alanındaki tüm yüksek lisans öğrencilerinin ihtiyaç duyduğu modern makroekonomik analiz tekniklerine giriş niteliğindedir. Dersin ilk bölümünde makroekomik modeller statik bir çerçevede işlenecektir. İkinci bölümde ise değişik büyüme modelleri kullanılarak uzun dönem büyüme teorileri incelenecektir. İktisadi dalgalanmalar, iş döngüleri ve enflasyonist baskıların ekonomik büyümeye etkisi ve alternatif büyüme stratejileri ile para ve maliye politikalarının etkin kullanımının koşulları teknik analizlerle öğretilecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Klasik Model; Sargent 1. Bölüm |
2 | Klasik Model; Sargent 1. Bölüm |
3 | Keynesyen Model; Sargent 2. Bölüm |
4 | Keynesyen Model; Sargent 2. Bölüm |
5 | Real Bills Doktrini; Sargent 4. bölüm |
6 | Inside and Outside Money & Unions and Real Wages; Sargent 4. bölüm |
7 | Growth Empirics |
8 | Dışsal Büyüme Modelleri – Slow-Swan Modeli; DR 1. Bölüm; BSM 1. Bölüm; BF 2.1-2.2 |
9 | Dışsal Büyüme Modelleri – Tüketici Optimizasyonu içerem Modeller (Ramsey-Cass-Koopmans); DR 2-A |
10 | Dışsal Büyüme Modelleri - Tüketici Optimizasyonu içerem Modeller (Ramsey-Cass-Koopmans); BSM 2. ve 3. Bölümler |
11 | Dışsal Büyüme Modelleri - Örtüşen Nesiller Modelleri; DR 2-B; BF 3. bölüm; McCandless and Wallace 1. ve 2. Bölümler ; Sargent 7.1 |
12 | İçsel Büyüme Modelleri; DR 3. bölüm |
13 | İçsel Büyüme Modelleri; BSM 4. ve 5. Bölümler |
14 | Reel İktisadi Dalgalanmalar Teorisi; DR 4. Bölüm |
|
Kaynaklar: |
1. Sargent, Thomas J. (TSJ) (1987), Macroeconomic Theory 2nd Edition, Academic Press.
2. Romer, D. (DR) (2001), Advanced Macroeconomics, McGraw-Hill.
3. Barro, R.J. and Sala-i-Martin (BSM) (2004), Economic Growth, MIT Press.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Blanchard, O.J.and Fischer S.(BF) (1989), Lectures on Macroeconomics, MIT Press .
2. Sargent, Thomas J. (1987), Dynamic Macroeconomic Theory, Harvard University Press.
3. McCandless, G.T.Jr. and N. Wallace (1991), Introduction to Dynamic Macroeconomic Theory: An Overlapping Generations approach, Harvard University Press .
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesi belli başlı kavram ve konularda ders verecektir. Öğrencilerin ders sırasında yapılan tartışmalara katılmaları beklenir. Çoğu derinlemesine öğrenme, öğrencilerin fikirlerini sunma ve paylaşma düşüncesiyle tartışmalara aktif olarak katılmalarıyla gerçekleşir. Öğretim üyesi öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenleyecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %20 |
Ara sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |