| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Pazarlama Yönetimi | MAN 511 | 5 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Farklı stratejiler ve taktikler ile pazarlama problemlerini ve fırsatlarını ifade etmeyi, |
| 2. Tahmin edilen satış hacmi, bütçe harcamaları, kar düzeyi ve diğer pazarlama kriterleri ile pazarlama faaliyetlerini değerlendirebilmeyi, |
| 3. Pazarlama hedefleri, pazarlama karması stratejileri, bütçe tahminleri ve diğer ilgili kriterler ile pazarlama planı geliştirmeyi, |
| 4. Pazarlama bilgilerini sözlü, yazılı ve grafik formatlarda ikna edici ve doğru bir şekilde iletmeyi öğrenmiş olacaklardır. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders, hem pazarlama teorisini, hem de pratiğini incelemektedir. Ders kapsamında öğrenciye, stratejik pazarlama konularına dair temel kavramlar, teknikler ve çerçeveler tanıtılır. Dersimize pazarlamanın 5 C'sinin (Tüketiciler, Şirket, Rakipler, İşbirliği Yapanlar ve İçerik) hedef pazar ve konumlandırma stratejilerinin seçimini ortaklaşa belirlediği "pazarlama stratejileri" ile başlıyoruz. Ardından, bir işletmenin pazarlama stratejilerini uygulamak için 4 P bileşenlerini seçtiği (Ürün, Yer, Promosyon ve Fiyat) "pazarlama taktikleri" ile devam ediyoruz. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Pazarlamanın Tanımı ve Toplumsal Değeri |
| 2 | Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci |
| 3 | Pazarlama Çevresi |
| 4 | Hedef Pazar Stratejileri ve Konumlandırma |
| 5 | Küresel Tüketici Pazarları |
| 6 | Tüketici Satın Alma Davranışları |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Pazarlama Bilgi Sistemi |
| 9 | Ürün Hayat Seyri ve Yeni Ürün Geliştirme Süreci |
| 10 | Dağıtım Kanalları Yönetimi |
| 11 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
| 12 | Tutundurma Karması Geliştirme |
| 13 | Fiyatlandırma Yaklaşımları ve Stratejileri |
| 14 | Araştırma Makalesi Analiz ve Sunumlar |
| |
| Kaynaklar: |
| • Ders Kitabi: Philip Kotler and Kevin Keller, Marketing Management, 14th ed. ISBN-10: 0132102927, ISBN-13: 978-0132102926)
• Makale İncelemeleri ve Sunumları
• Konu slaytları
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Makale İncelemeleri, Anlatım, Tartışma |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %25 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| Aktiviteler | 1 | %35 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 3 | 2,00 | 6,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | İşletme alanında lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur. | 3 |
| 2 | Derinlemesine incelemek istediği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) uzmanlık seviyesinde bilgi sahibi olur. | 4 |
| 3 | İşletme yönetiminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini açıklar. | 4 |
| 4 | İşletme yönetimi alanında uzman olarak, işletmeciliğe yönelik problemleri açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 |
| 5 | Uzmanlık düzeyinde elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için analiz edebilir, yorumlayabilir ve uygulayabilir. | 4 |
| 6 | İşletme yönetimine ilişkin analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
| 7 | İşletme yönetiminde uzmanlık seviyesinde bilgi gerektiren alanlarda bağımsız araştırma yapabilir. | 4 |
| 8 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
| 9 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini uzmanlık seviyesinde kazanır. | 4 |
| 10 | Uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgiyi kullanarak bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme yeteneğini kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 3 |
| 11 | İşletme yönetimi alanında uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgilere dayanarak işletme ile ilgili oluşturduğu görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 4 |
| 12 | İşletme yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir. | 4 |
| 13 | İngilizce dilini en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
| 14 | İşletme yönetimi uzmanı olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenliği, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 4 |
| 15 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 4 |