| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| İktisata Giriş I | ECON 101 | 1 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Arz/talep diyagramlarını kullanarak arz/talep değişikliklerinin fiyat ve miktar üzerindeki etkisini analiz edebilir. |
| 2. Tüketici davranışını anlayabilir. |
| 3. Üretici davranışını anlayabilir. |
| 4. Farklı piyasa yapılarını (monopol, oligopol, tam rekabet) analiz edebilir. |
| 5. Tam rekabet piyasasındaki firmaların kısa ve uzun vade davranışlarını analiz edebilir. |
| 6. Monopol veya oligopol piyasalardali firmaların davranışını, üretici ya da tüketici fazlasını analiz edebilir. |
| 7. Çeşitli politika sorularına yönelik temel iktisadi ilkeleri uygulayabilir. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Mikroiktisadın temel ilkelerine giriş; iktisadi problem, arz ve talep kanunu, piyasa dengesi, tüketici ve üretici davranışı, piyasa yapıları. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | İktisat ve İktisadi Akıl Yürütme |
| 2 | Üretim Olanakları Modeli, Ticaret ve Küreselleşme |
| 3 | İktisadi Kurumlar |
| 4 | Arz ve Talep |
| 5 | Esneklik |
| 6 | Tekrar (Problem Çözümleri vs.) |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Tüketici Teorisi |
| 9 | Üretici Teorisi I |
| 10 | Üretici Teorisi II |
| 11 | Tam Rekabet Piyasaları |
| 12 | Monopol ve Monopolcü Rekabet Piyasaları |
| 13 | Oligopol Piyasaları |
| 14 | Tekrar (Problem Çözümleri vs.) |
| |
| Kaynaklar: |
| 1. D. C. Colander (2013), Economics, McGraw-Hill, 11th ed. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Haftalık 3 saatlik dersler, ara sınav, final sınavı, quiz ve okuma ödevleri kullanılmaktadır. Teorik eğitim McGraw-Hill Education Connect Sistemi üzerinden öğrencilere haftalık olarak verilen okuma ödevleri ve quizler ile desteklenmektedir. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| Test/Quiz/Kısa Sınav | 4 | %20 |
| Derse Devamsızlık | 1 | %10 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 4,00 | 4,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 4 | 4,00 | 16,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 12,00 | 12,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
| 2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 0 |
| 3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 0 |
| 4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 0 |
| 5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 3 |
| 6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 1 |
| 7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 3 |
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 4 |
| 9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 1 |
| 10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 1 |
| 11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 1 |
| 12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 1 |
| 13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 2 |
| 14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 0 |