Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Analiz | MATH 501 | 5 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler fonksiyon ve dönüşümlerin analizinin temellerini öğrenecekler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
R^n in elementer topolojisi, R^n de sürekli fonksiyonlar, düzgün süreklilik, düzgün yakınsama, türevlenebilirlik ve kapalı fonksiyon teoremi, türevleme, Reel sayı doğrusunda Stone-Weierstrass teoremi, ölçüm uzayları, Lebesgue ölçümü ve integrali, Lebesgue integrali için yakınsama teoremi, fonksiyon dizileri için yakınsama türleri, çarpım ölçümü ve Fubini teoremi, L^p uzayları ve Riesz gösterim teoremi, Radon-Nikodym teoremi |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | R^n nin elementer topolojisi |
2 | R^n deki sürekli fonksiyonlar |
3 | Düzgün süreklilik |
4 | Düzgün yakınsaklık |
5 | Türevlenebilirlik ve kapalı fonksiyon teoremi |
6 | İntegral işareti altında türevleme |
7 | Reel sayı doğrusu üzerinde Stone-Weierstrass teoremi |
8 | Ölçü uzayları |
9 | Lebesgue ölçüsü ve integrali |
10 | Lebesgue integrali için yakınsaklık teoremi |
11 | Fonksiyon dizileri için yakınsaklık tipleri |
12 | Çarpım ölçüleri ve Fubini teoremi |
13 | L^p uzayları ve Riesz temsil teoremi |
14 | Radon-Nikodym teoremi |
|
Kaynaklar: |
Real Mathematical Analysis, Pugh, C. C., Springer, 2003, ISBN: 978-0-387-95297-0 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Principles of Mathematical Analysis, Rudin, W., McGraw-Hill Science/Engineering, 1976, ISBN-13:978-0070542358 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık 3 saattir. Öğrencilerin derse devamı zorunludur. Öğrencilerin final sınavına girebilmeleri için toplam derslerin en az %70 ine katılmaları beklenir. Aksi takdirde öğrenciler NA notu ile başarısız sayılırlar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 2 | %25 |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematikte yeterli bilgi; Saf ve uygulamalı matematik problemlerini çözmek için bu alanlarda uygulamalı ve teorik bilgileri kullanma becerisi | 3 |
2 | Soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmek için modern hesaplama araçlarını kullanma becerisi. | 3 |
3 | Matematikte kuramsal ve tarihsel arka planda yeterli bilgi birikimi. | 4 |
4 | Bireysel ve ekip olarak etkin bir şekilde çalışabilme, karmaşık disiplinler arası ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takımlarda etkili bir şekilde çalışabilme becerisi. | 3 |
5 | Hem sözlü hem de yazılı olarak teknik konularda İngilizce etkin bir şekilde iletişim kurabilme. | 3 |
6 | Bilimsel, mühendislik ve finansal problemleri çözmek için yeni deney ve algoritma kullanma, geliştirme ve uygulama becerisi. | 3 |
7 | Matematiksel bir problemi hem analitik hem de sayısal yöntemler kullanarak analiz edebilme becerisi; Daha derin bir kavrayış kazanmak için teorik ve simülasyon yöntemlerini kullanır ve karşılaştırır. | 3 |
8 | Bir projeyle ilgili bulguların, sonuçların ve yorumların saf ve uygulamalı matematik alanında raporlanması, teknik rapor yazma, etkin sunum hazırlama ve yürütme becerisi. | 3 |
9 | Hayat boyu öğrenme ihtiyacının tanınması; Bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli kendini geliştirmeyi sağlama becerisi | 3 |
10 | Mesleki ve etik sorumluluk konularında farkındalık ve yasal sonuçları. | 4 |
11 | Verilen bir problem üzerine literatür taraması yapabilme, buna uygun teknik rapor yazabilme ve sonuçları sunabilme. | 4 |
12 | Disiplinlerarası projelerde ulusal veya uluslararası araştırma gruplarında verimli çalışabilme becerisi. Çıktıları tanınmış dergilerde ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlayabilme. | 4 |