PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
AnalizMATH 501513 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler fonksiyon ve dönüşümlerin analizinin temellerini öğrenecekler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

R^n in elementer topolojisi, R^n de sürekli fonksiyonlar, düzgün süreklilik, düzgün yakınsama, türevlenebilirlik ve kapalı fonksiyon teoremi, türevleme, Reel sayı doğrusunda Stone-Weierstrass teoremi, ölçüm uzayları, Lebesgue ölçümü ve integrali, Lebesgue integrali için yakınsama teoremi, fonksiyon dizileri için yakınsama türleri, çarpım ölçümü ve Fubini teoremi, L^p uzayları ve Riesz gösterim teoremi, Radon-Nikodym teoremi
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1R^n nin elementer topolojisi
2R^n deki sürekli fonksiyonlar
3Düzgün süreklilik
4Düzgün yakınsaklık
5Türevlenebilirlik ve kapalı fonksiyon teoremi
6İntegral işareti altında türevleme
7Reel sayı doğrusu üzerinde Stone-Weierstrass teoremi
8Ölçü uzayları
9Lebesgue ölçüsü ve integrali
10Lebesgue integrali için yakınsaklık teoremi
11Fonksiyon dizileri için yakınsaklık tipleri
12Çarpım ölçüleri ve Fubini teoremi
13L^p uzayları ve Riesz temsil teoremi
14Radon-Nikodym teoremi
 
Kaynaklar:
Real Mathematical Analysis, Pugh, C. C., Springer, 2003, ISBN: 978-0-387-95297-0
 
Diğer Kaynaklar:
Principles of Mathematical Analysis, Rudin, W., McGraw-Hill Science/Engineering, 1976, ISBN-13:978-0070542358
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftalık 3 saattir. Öğrencilerin derse devamı zorunludur. Öğrencilerin final sınavına girebilmeleri için toplam derslerin en az %70 ine katılmaları beklenir. Aksi takdirde öğrenciler NA notu ile başarısız sayılırlar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev2%25
Ara Sınav1%25
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematikte yeterli bilgi; Saf ve uygulamalı matematik problemlerini çözmek için bu alanlarda uygulamalı ve teorik bilgileri kullanma becerisi3
2Soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmek için modern hesaplama araçlarını kullanma becerisi.3
3Matematikte kuramsal ve tarihsel arka planda yeterli bilgi birikimi.4
4Bireysel ve ekip olarak etkin bir şekilde çalışabilme, karmaşık disiplinler arası ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takımlarda etkili bir şekilde çalışabilme becerisi.3
5Hem sözlü hem de yazılı olarak teknik konularda İngilizce etkin bir şekilde iletişim kurabilme.3
6Bilimsel, mühendislik ve finansal problemleri çözmek için yeni deney ve algoritma kullanma, geliştirme ve uygulama becerisi.3
7Matematiksel bir problemi hem analitik hem de sayısal yöntemler kullanarak analiz edebilme becerisi; Daha derin bir kavrayış kazanmak için teorik ve simülasyon yöntemlerini kullanır ve karşılaştırır.3
8Bir projeyle ilgili bulguların, sonuçların ve yorumların saf ve uygulamalı matematik alanında raporlanması, teknik rapor yazma, etkin sunum hazırlama ve yürütme becerisi.3
9Hayat boyu öğrenme ihtiyacının tanınması; Bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli kendini geliştirmeyi sağlama becerisi3
10Mesleki ve etik sorumluluk konularında farkındalık ve yasal sonuçları.4
11Verilen bir problem üzerine literatür taraması yapabilme, buna uygun teknik rapor yazabilme ve sonuçları sunabilme.4
12Disiplinlerarası projelerde ulusal veya uluslararası araştırma gruplarında verimli çalışabilme becerisi. Çıktıları tanınmış dergilerde ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlayabilme.4