PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Klavye Kullanımı IADA 101112 + 235,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler bilgisayar klavyesini tanır.
2. Öğrenciler on parmak metotlu yazmanın önemini kavrar.
3. Öğrenciler bilgisayar karşısında doğru oturuş tekniğini öğrenir.
4. Öğrenciler bakmadan temel sıraya ellerini koymayı öğrenir.
5. Öğrenciler doğru vuruş tekniklerini öğrenir.
6. Öğrenciler düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar.
7. Öğrenciler parmaklarına bakmadan metotlu on parmak yazmayı öğrenir.
8. F klavye ile ergonomik çalışır
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Öğrencilerin doğru, hızlı ve tekniğine uygun olarak On parmak F klavye kullanmalarının sağlanması. Türkçe ve yabancı dildeki metinlerin süratli ve doğru olarak yazma becerisinin kazandırılması.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Doğru oturuşu, klavyeye ve ekrana olan uzaklığın ayarlanmasının öğretilmesi. El, ön kol, dirsek ve bacakların ergonomik olarak nasıl durması gerektiğinin öğretilmesi. Harflerin tanıtılması.
2Temel sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmakların yerleştirilmesi ve bakmadan tuşlara basılmasının sağlanması.
3Temel sıra tuşlarının hızlı yazılması için egzersizlerin yapılması. Temel sıra cümle uygulamaları.
4Üst sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmakların bakmadan üst sıraya uzanıp yeniden yerine dönmesinin öğretilmesi.
5Diğer Üst sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmakların bakmadan üst sıraya uzanıp yeniden yerine dönmesinin pekiştirilmesi.
6Temel ve Üst sıra cümleleriyle sürat testleri yapılması.
7Alt sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmaklara bakmadan alt sıraya uzanıp yeniden temel sıraya dönmesinin öğretilmesi.
8Diğer alt sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmaklara bakmadan alt sıraya uzanıp yeniden temel sıraya dönmesinin pekiştirilmesi.
9Cümle yazma uygulamaları. Hız testi uygulamaları.
10Büyük harf yazımının öğretilmesi. Silme ve enter tuşunun öğretilmesi ve kullanımı ile ilgili metin çalışmalarının yapılması.
11Metin yazma uygulamaları. Hataları bulma ve engelleme yöntemlerinin öğretilmesi.
12Nokta ve virgül yazımının öğretilmesi. Büyük harf kullanımı ile ilgili hız çalışmaları.
13Kurallı cümle ve metinle hız çalışmaları.
14Hız çalışmaları.
 
Kaynaklar:
Ali Ünlü, 26 Saatte Klavye Öğreniyorum, Nüve Kültür Merkezi, 2013
 
Diğer Kaynaklar:
Büro Klavye paket programı
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Teorik Anlatım Soru Cevap Gösteri Pratik Uygulama
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%70
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)00,000,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Hukukun uygulanması, yorumlanması ve problem çözme yeteneklerini kazanır.0
2Uygulamada ortaya çıkan hukuki uyuşmazlıkların hukuki sebep  ve hukuki sonuçlarını kavrayabilir.0
3Hukuki kavramlara hakim olarak, yargı kararlarına ulaşabilir, inceleyip anlayabilir, yorumlayarak değerlendirebilir.0
4Teorik derslere ek olarak farazi olaylardan hareket edilerek işlenen ve hukuki olayların çözümüne dayalı derslerden de faydalanarak temel hukuki problemleri çözme yeteneğine kavuşur.0
5Hukuk bilgisini, diğer sosyal bilimlerin hukuk ile kesişme noktalarını farkedebilir ve bilgisini bu alanlarda kullanabilir.0
6Adli hizmetler alanında, kendisinden beklenebilecek her türlü bilgi ve beceriye sahip olur.0
7Hukuki alandaki bir çalışma yapabilmek için ulaşması gerekli kaynakları ve ulaşma yollarını bilir, kendi başına bağımsız olarak bir çalışma yürütebilir.0
8Hukuki alanda işbirliği içinde çalışabilmek bakımından gerekli donanıma sahiptir.0
9Sahip olduğu bir bilgiyi eleştirebilir, pozitif hukukun yanı sıra, olması gereken hukukla ilgili düşünce üretebilir.0
10Öğrenimi doğrudan adalet yardımcı hizmetlerinde yer alabilmesini sağlayacak nitelikte olup, lisans düzeyine geçmek bakımından da motivasyon sahibidir.0
11Hukukun toplum ihtiyaçlarına parelel olarak şekillendiğinin ve gelecekte de buna göre şekilleneceğinin farkında olarak, hukuk öğreniminin ömür boyu olduğunun bilincindedir.0
12Hukuki kavramları, yazılı ve sözlü olarak yerinde kullanır.0
13Temel hukuki problemlerde, uzman olan ve olmayan kişileri yönlendirebilir, onlarla tartışabilir ve düşüncelerini düzgün bir şekilde aktarabilir.0
14Genel düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.0
15Bilişim ve bilgisayar kullanımı konusunda, hukuk alanının gerektirdiği her türlü bilgi ve beceriye sahiptir.0
16Demokratik alana ait bir hukuk öğrenimi görmekle, hukuk alanının özgürlükleri tanıma ve buna bağlı olarak anayasal temel prensiplerin ışığında faaiyet göstermesi ve gösterilmesi gerektiğinin farkındadır.0
17Ahlaksız ve dürüst olmayan bir hukukun var olamayacağını bildiği gibi, ahlak ve hukuk ilişkisinin düzeyi arttıkça hukuk alanının da bireyler lehine genişleyeceğinin bilincindedir.0
18Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir.0