Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Klavye Kullanımı I | ADA 101 | 1 | 1 | 2 + 2 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler bilgisayar klavyesini tanır. |
2. Öğrenciler on parmak metotlu yazmanın önemini kavrar. |
3. Öğrenciler bilgisayar karşısında doğru oturuş tekniğini öğrenir. |
4. Öğrenciler bakmadan temel sıraya ellerini koymayı öğrenir. |
5. Öğrenciler doğru vuruş tekniklerini öğrenir. |
6. Öğrenciler düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar. |
7. Öğrenciler parmaklarına bakmadan metotlu on parmak yazmayı öğrenir. |
8. F klavye ile ergonomik çalışır |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrencilerin doğru, hızlı ve tekniğine uygun olarak On parmak F klavye kullanmalarının sağlanması. Türkçe ve yabancı dildeki metinlerin süratli ve doğru olarak yazma becerisinin kazandırılması. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Doğru oturuşu, klavyeye ve ekrana olan uzaklığın ayarlanmasının öğretilmesi. El, ön kol, dirsek ve bacakların ergonomik olarak nasıl durması gerektiğinin öğretilmesi. Harflerin tanıtılması. |
2 | Temel sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmakların yerleştirilmesi ve bakmadan tuşlara basılmasının sağlanması. |
3 | Temel sıra tuşlarının hızlı yazılması için egzersizlerin yapılması. Temel sıra cümle uygulamaları. |
4 | Üst sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmakların bakmadan üst sıraya uzanıp yeniden yerine dönmesinin öğretilmesi. |
5 | Diğer Üst sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmakların bakmadan üst sıraya uzanıp yeniden yerine dönmesinin pekiştirilmesi. |
6 | Temel ve Üst sıra cümleleriyle sürat testleri yapılması. |
7 | Alt sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmaklara bakmadan alt sıraya uzanıp yeniden temel sıraya dönmesinin öğretilmesi. |
8 | Diğer alt sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmaklara bakmadan alt sıraya uzanıp yeniden temel sıraya dönmesinin pekiştirilmesi. |
9 | Cümle yazma uygulamaları. Hız testi uygulamaları. |
10 | Büyük harf yazımının öğretilmesi. Silme ve enter tuşunun öğretilmesi ve kullanımı ile ilgili metin çalışmalarının yapılması. |
11 | Metin yazma uygulamaları. Hataları bulma ve engelleme yöntemlerinin öğretilmesi. |
12 | Nokta ve virgül yazımının öğretilmesi. Büyük harf kullanımı ile ilgili hız çalışmaları. |
13 | Kurallı cümle ve metinle hız çalışmaları. |
14 | Hız çalışmaları. |
|
Kaynaklar: |
Ali Ünlü, 26 Saatte Klavye Öğreniyorum, Nüve Kültür Merkezi, 2013 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Büro Klavye paket programı |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Teorik Anlatım
Soru Cevap
Gösteri
Pratik Uygulama
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %70 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Hukukun uygulanması, yorumlanması ve problem çözme yeteneklerini kazanır. | 0 |
2 | Uygulamada ortaya çıkan hukuki uyuşmazlıkların hukuki sebep ve hukuki sonuçlarını kavrayabilir. | 0 |
3 | Hukuki kavramlara hakim olarak, yargı kararlarına ulaşabilir, inceleyip anlayabilir, yorumlayarak değerlendirebilir. | 0 |
4 | Teorik derslere ek olarak farazi olaylardan hareket edilerek işlenen ve hukuki olayların çözümüne dayalı derslerden de faydalanarak temel hukuki problemleri çözme yeteneğine kavuşur. | 0 |
5 | Hukuk bilgisini, diğer sosyal bilimlerin hukuk ile kesişme noktalarını farkedebilir ve bilgisini bu alanlarda kullanabilir. | 0 |
6 | Adli hizmetler alanında, kendisinden beklenebilecek her türlü bilgi ve beceriye sahip olur. | 0 |
7 | Hukuki alandaki bir çalışma yapabilmek için ulaşması gerekli kaynakları ve ulaşma yollarını bilir, kendi başına bağımsız olarak bir çalışma yürütebilir. | 0 |
8 | Hukuki alanda işbirliği içinde çalışabilmek bakımından gerekli donanıma sahiptir. | 0 |
9 | Sahip olduğu bir bilgiyi eleştirebilir, pozitif hukukun yanı sıra, olması gereken hukukla ilgili düşünce üretebilir. | 0 |
10 | Öğrenimi doğrudan adalet yardımcı hizmetlerinde yer alabilmesini sağlayacak nitelikte olup, lisans düzeyine geçmek bakımından da motivasyon sahibidir. | 0 |
11 | Hukukun toplum ihtiyaçlarına parelel olarak şekillendiğinin ve gelecekte de buna göre şekilleneceğinin farkında olarak, hukuk öğreniminin ömür boyu olduğunun bilincindedir. | 0 |
12 | Hukuki kavramları, yazılı ve sözlü olarak yerinde kullanır. | 0 |
13 | Temel hukuki problemlerde, uzman olan ve olmayan kişileri yönlendirebilir, onlarla tartışabilir ve düşüncelerini düzgün bir şekilde aktarabilir. | 0 |
14 | Genel düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 0 |
15 | Bilişim ve bilgisayar kullanımı konusunda, hukuk alanının gerektirdiği her türlü bilgi ve beceriye sahiptir. | 0 |
16 | Demokratik alana ait bir hukuk öğrenimi görmekle, hukuk alanının özgürlükleri tanıma ve buna bağlı olarak anayasal temel prensiplerin ışığında faaiyet göstermesi ve gösterilmesi gerektiğinin farkındadır. | 0 |
17 | Ahlaksız ve dürüst olmayan bir hukukun var olamayacağını bildiği gibi, ahlak ve hukuk ilişkisinin düzeyi arttıkça hukuk alanının da bireyler lehine genişleyeceğinin bilincindedir. | 0 |
18 | Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | 0 |