PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Nanoteknolojinin temelleriMNT 5013 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Nanomalzemelerin yapı-özellik ilişkisini anlarlar
2. Nanomalzeme özelliklerinin temelindeki bilimi tanımlarlar
3. Nanoteknoloji malzemeleriyle ilgili bilimsel problemleri sistematik olarak çözebilirler
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders farklı boyutlardaki nanoyapılı malzemeler hakkında genel bir bakış açısı verecektir. Nanoparçacıklar, nanoçubuklar ve ince filmlerin sentezi hakıında bilgi verilecek, optik, mekanik, elektriksel ve manyetik özellikleri, nanofiberler, nanogözenekli polimerler, nanoseramikler, nano yapılı oksitler, nanokristallin malzemeler ve biyomedikal uygulamalarda nanomalzemelere değinilecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bulunmamaktadır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Nanobilim ve Nanoteknolojiye Giriş
2Nanoteknolojinin gelişimi
3Nanoyapıların yapıları ve sınıflandırılması
4Karbon esaslı nanomalzemeler
5Gözenekli Nanomalzemeler
6İşlenmiş ince filmler
7Aerojeller
8Yarıiletken quantum noktalar
9Nanoteller, nanoçubuklar ve nanosütunlar
10Nanokompozitler
11Nanomalzemelerin yüzey özellikleri
12Nanoparçacıklar arasındaki kuvvetler
13Nanomalzemelerin Özellikleri (Elektrik ve Magnetik)
14Nanomalzemelerin Özellikleri (Mekanik ve ısı)
 
Kaynaklar:
Bharat Bhushan (Ed.), Handbook of Nanotechnology, 3rd edition, Springer Heidelberg Dordrecht London New York, 2010, 978-3-642-02524-2
 
Diğer Kaynaklar:
Charles P. Poole, Jr. Frank J. Owens, Introduction to Nanotechnology, John Wiley&Sons Inc, 2003, 0-471-07935-9
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Dönem Ödevi1%35
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel bilimler ile mühendislik konularını içeren alanlarda bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir.4
2Mikro ve Nanoteknoloji alanında kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık Mikro ve Nanoteknoloji alanında problemlerine uygulama yeteneği.4
3Mikro ve Nanoteknoloji alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği.3
4Mikro ve Nanoteknoloji alanında karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği.3
5Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği.2
6Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Mikro ve Nanoteknoloji ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği.2
7Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme yeteneği.0
8En az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği.2
9 Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği. 2
10Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği.2
11Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık.3