Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Temel Tasarım Stüdyosu | CRP 101 | 1 | 1 | 4 + 4 | 6 | 10,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kentsel çevreyi bir sistem olarak algılama ve soyut düşünme yöntemlerini geliştirmek |
2. Coğrafi düzen ve birim elemanlar oluşturmak üzere tasarım becerileri geliştirmek. |
3. Tasarımda mekansal hiyerarşi oluşturma becerileri geliştirme |
4. İki boyutlu ve üç boyutlu düşünme ve temsil etme yeteneklerini geliştirme. |
5. Özgünlüğü ve yaratıcılığı ortaya koymak üzere bireysel çalışma yeteneğini geliştirme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders tasarımın temel elemanları, kavramları ve prensiplerine giriş niteliğindedir .Tasarımın temel kavram ve ilkelerinin tanıtılması; Tasarım sorunlarının çözümünde kullanılan düşünce yollarının ve el becerilerinin geliştirilmesi için özel alıştırmaların verilmesi; görsel değerlerin geliştirilerek farklı araçlarla 2 ve 3 boyutlu kompozisyonlar oluşturma yöntemlerinin deneyimlenmesi konularını içerir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, referans çerçevesi ve soyutlama |
2 | Gestalt Form yasalarına giriş. Şekil-Zemin / Dolu – Boş ilişkileri. |
3 | Geometrik hiyerarşi- Çeşitlilik – Karmaşıklık- Biraradalık |
4 | Geometrik düzen: Benzer ve farklı türler arasında mesafe ve denge ilişkisi |
5 | Mesafe ve Denge ilişkisi |
6 | Birim elemanlar kullanarak simetrik denge ve dengesizlik: Asimetrik denge ve dengesizlik oluşturma |
7 | Birim elemanın üç boyutlu temsili |
8 | Üç boyutlu denge ve düzen |
9 | İlk Jüri: Yaşam alanı (Habitus): Coğrafi elemanlar ve topoğrafyaya giriş |
10 | Yaşam alanı (Habitus): Coğrafi elemanlar ve topoğrafyaya giriş |
11 | İkinci Jüri: Yaşam alanı (Habitus) |
12 | Çevreyi şekillendirirken Gestalt kurallarını uygulama |
13 | Ortak ve özel mekanların farklılaşması |
14 | İnsan etkinliklerine göre mekan hiyerarşisi ve organizasyonu |
15 | |
|
Kaynaklar: |
Lauer, D.A., Pentak, S. (2012). Design Basics, Eight Edition, Wadsworth, Cengage Learning.
Behrens, R.R. (1998). Art, Design and Gestalt Theory, Leonardo, (31:4), 299-303.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Alexander, C. (1971). A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction, London: The Architectural Press.
Lang, J. (1987). Creating Architectural Theory: The Role of the Behavioral Sciences in Environmental Design. New York: Van Nostrand Reinhold.
Lynch, K. (1960). The Image of the City. London, England: The M.I.T. Press.
Lynch, K. (1989). Site Planning. The U.S.: Maple-Vail.
Marcus, C.C. & Francis, C. (1998). People Places. New York, NY: John Wiley & Sons.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Stüdyo ortamı içinde teorik anlatım, görselleştirme ve uygulama yöntemlerini içerir. Öğrencilerin öğretim elemanlarından kritik alarak projelerini geliştirmeleri, deneye-yanıla ilerleme sağlamaları ve birbirinden öğrenmeleri esastır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 8 | %90 |
Ödev | 4 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |