Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Temel Tasarım | ARCH 101 | 1 | 1 | 4 + 4 | 6 | 8,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Görsel ve biçimsel düşünme yeteneği |
2. Kompozisyonel bütünlük yaratma aktivitesi ve bu aktivitenin bilinçli bir çaba gerektirdiği konusundaki farkındalık |
3. Tasarım öğelerini bilinçli olarak iki ve üç boyutta düzenleyerek düzen elde etme yeteneği |
4. İki veya üç boyutlu bir kompozisyonun biçimsel bütünlüğünü değerlendirme becerisi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders tasarımın temel elemanları, kavramları ve prensiplerine giriş niteliğindedir. Tasarım problemleriyle başa çıkmak için gerekli olan zihinsel ve el becerilerini geliştirmek, iki ve üç boyutta kompozisyonel bütünlükler oluşturmak için gerekli olan görsel ve biçimsel değerleri edindirmek amacıyla oluşturulmuş kompozisyon ödevlerini içermektedir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders içeriği ve gereksinimleri hakkında genel bilgiler Kompozisyon ilkeleri I:Şekil ve zemin-2D kompozisyon-Ödev 1 |
2 | Kompozisyon ilkeleri II: Bütün ve Parçalar-2D Kompozisyon-Ödev 2 |
3 | Kompozisyon ilkeleri III: Soyutlama-2-3D Kompozisyon-Ödev 3 |
4 | Kompozisyon ilkeleri IV: Ritim ve tekrar-3D Kompozisyon-Ödev 4 |
5 | Kompozisyon ilkeleri V: Kontrast-Doluluk ve Boşluk-Ölçek ve Orantı-3B Kompozisyon-Ödev 5 |
6 | Kompozisyon ilkeleri V: Kontrast-Doluluk ve Boşluk-Ölçek ve Orantı-3B Kompozisyon-Ödev 5 |
7 | Kompozisyon ilkeleri VI: Denge-Katı ve Void-Ölçek ve Orantı-3D Kompozisyon-Ödev 6 |
8 | Kompozisyon ilkeleri VI: Denge-Katı ve Void-Ölçek ve Orantı-3D Kompozisyon-Ödev 6 |
9 | Kompozisyon ilkeleri VII: Hiyerarşi-3D Kompozisyon-Mekânsal Tasarım (Kullanıcı, İşlev, Mekânsal Tanım ve Ölçek) -Odev 7 |
10 | Kompozisyon ilkeleri VII: Hiyerarşi-3D Kompozisyon-Mekânsal Tasarım (Kullanıcı, İşlev, Mekânsal Tanım ve Ölçek) -Odev 7 |
11 | Bir Bağlamda Mekânsal Tasarım (Bir İnsan, İşlev, Mekânsal Tanım, Bağlam, Topografya ve Ölçek Olarak Kullanıcı) Final Projesi (Ödev 8) |
12 | Bir Bağlamda Mekânsal Tasarım (Bir İnsan, İşlev, Mekânsal Tanım, Bağlam, Topografya ve Ölçek Olarak Kullanıcı) Final Projesi (Ödev 8) |
13 | Bir Bağlamda Mekânsal Tasarım (Bir İnsan, İşlev, Mekânsal Tanım, Bağlam, Topografya ve Ölçek Olarak Kullanıcı) Final Projesi (Ödev 8) |
14 | Bir Bağlamda Mekânsal Tasarım (Bir İnsan, İşlev, Mekânsal Tanım, Bağlam, Topografya ve Ölçek Olarak Kullanıcı) Final Projesi (Ödev 8) |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Rasmussen, S. E., (1962), Experiencing Architecture, MIT Press
Ching, Francis D. K., (1996), Architecture: form, space and order, New York: Van Nostrand |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada sekiz saat işlenen ders, öğrenci projelerinin değerlendirmesi ve eleştirisinin yapıldığı panel kritikleri ve proje konusunu desteklemek üzere hazırlanmış teorik sunuşları içermektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 8 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |