Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Programlamaya Giriş | CENG 161 | 1 | 1 | 3 + 2 | 4 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bilgisayar Sisteminin parçalarını ve nasıl etkileştiklerini anlamak. |
2. Üst seviye programlama dilleri kavramlarını, programın compiler tarafından makine dillerine çevrimini, çalıştırılmasını anlamak |
3. Program kavramlarını anlamak |
4. Programlama kavramını anlamak |
5. Büyük bir problemi, herbir parçaya fonksiyon yazarak parçalara ayırmak. |
6. Dizileri kullanarak farklı tiplerdeki verileri tutmak. |
7. İyi programlama geliştirmek: yorum yazarak ve hata ayıklayarak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders iki ana kısımda incelenir. İlk kısımda bilgisayar sistemlerine giriş, ikinci kısımda C programlama kullanarak problem çözme yaklaşımları incelenmektedir. Ders öğrencilere program geliştirme disipline yaklaşımlarını vermeyi amaçlamaktadır. Ders öğrencilere C programı yazmayı ve hata bulmayı öğretir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilgisayar Sistemine Bakış |
2 | Yazılım Geliştirme |
3 | Sözde kod/akış şeması |
4 | Veri Tipleri,işlemler, ifadeler |
5 | C ön işleme |
6 | Konsol giriş çıkış |
7 | Seçim ifadeleri |
8 | Döngüler |
9 | İçiçe döngüler |
10 | Fonksiyonler,yöntemsel tasarım |
11 | Statik Diziler |
12 | Çoklu diziler |
13 | Karakter dizileri |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Deitel and Deitel, C How to Program (Sixth Edition), Prentice-Hall, Inc, 2013. |
|
Diğer Kaynaklar: |
J. R. Hanly and E. B. Koffman, Problem Solving and Program Design in C (Fifth Edition), Addison Wesley, 2007.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders yüz yüze eğitimle 3 saat teorik, 2 saat labaratuvar olarak işlenmektedir. Soru çözümü, tartışma, quiz/ödev yöntemleri kullanılmaktadır. Labaratuvarda C programı kullanılmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Laboratuvar | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |