Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Akademik Araştırma ve Yazma Yöntemleri | ELL 512 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Araştırma ahlakı hakkında net bir anlayışa sahip olurlar. |
2. Araştırma yöntemleri, şekilleri ve alıntı tarzları hakkında net bilgi sahibi olurlar. |
3. Akademik ve analitik kompozisyon yazma becerisi edinirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere lisansüstü derslerinde makale yazmanın yanı sıra tezlerini de yazmaları için gerekli olan kaynak bilgisi, araştırma becerileri, ve etik ilkeleri öğretmek için tasarlanmıştır.
Ders içi çalışmalar, öğrencilerin bir akademik makale üretme ve sunma sürecini içermektedir. Bu çalışmalar şunlardır: (1) seçilmiş kısa metinlerin incelenmesi ve tartışılması; (2) eleştirel yazıda kullanılan teknikleri anlamak için örnek yayınlanmış makalelerin okunması ve tartışılması; (3) makale, kitap, kitap bölümü ve tez gibi araştırma malzemesine erişim yöntemlerinin öğrenilmesi (çevrimiçi, kütüphane, arşiv ve diğer yollarla); (4) ilgili ve güvenilir kaynakların seçilmesi; (5) araştırma malzemesinin akademik yazıda kullanılması (özgünlük, intihal ve diğer etik konulara ağırlık vererek); (6) uluslararası redaksiyon sembolleri ve (çeşitli Microsoft Word düzenleme araçlarını kullanmayı içeren) düzeltme sürecinin tartışılması, ve (7) akademik alıntılama formatlarının (MLA, Chicago, ve APA) öğrenilmesi.
Dönem boyunca öğrencilerden şiir, kısa öykü, kuramsal makale gibi bir metni ya da sanat yapıtını inceleyecekleri en az 1 adet 15-20 sayfalık bir makale yazmaları beklenir. Ders öğrencilerin, birincil ve ikincil kaynaklar ile edebiyat kuramlarını ayrıntılı olarak araştırmasını, ödevde alınan geri bildirime göre düzeltme yapmasını, ve ödevin tamamlanan son halini teslim etmesinden oluşur.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Araştırma etiğine giriş |
2 | Metin analizi; makale türleri ve örneklerini okumak |
3 | Metin analizi; makale türleri ve örneklerini okumak intihal; alıntı biçimleri I |
4 | Metin analizi; makale türleri ve örneklerini okumak intihal; alıntı biçimleri II |
5 | Metin analizi; araştırma yöntemleri: kütüphane ve çevrimiçi kaynakları kullanma I |
6 | Metin analizi; araştırma yöntemleri: kütüphane ve çevrimiçi kaynakları kullanma II |
7 | Metin analizi; yazma teknikleri I |
8 | Metin analizi; yazma teknikleri II |
9 | Metin analizi; yazma teknikleri ve edebiyat kuramları I |
10 | Metin analizi; yazma teknikleri ve edebiyat kuramları II |
11 | Metin analizi; profesyonel formatlar; düzenleme ve redaksiyon I |
12 | Metin analizi; profesyonel formatlar; düzenleme ve redaksiyon II |
13 | Öğrenci çalışmalarının eleştirisi ve analizi |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, seminerler ve sınıf içi tartışmalar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |