Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İşletmeye Giriş | PMY 501 | 5 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İşletmenin temellerini anlama |
2. İşletmenin doğasını ve çevresini açıklama |
3. Genel işletme terminolojisini öğrenme ve anlama |
4. İşletme yönetimi ve operasyonları üzerindeki etkilerini belirlemek için iş ortamının sosyal, ekonomik, teknolojik ve yasal / düzenleyici unsurlarını belirleyebilme |
5. İşletme ile ilgili karar verirken karşılaşılan bazı etik sorunları anlama ve tartışma |
6. İşletme sahipliği biçimlerini ve girişimcinin rolünü bilme ve değerlendirebilme |
7. Küçük işletmelerin, yeni girişimlerin ve franchise'ların özelliklerini bilme |
8. Yönetimin işlevlerini ve becerilerini uygulayabilme konusunda bilgi sahibi olacaklardır |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, özel teşebbüs sisteminin ve onun çerçevesi içinde faaliyet gösteren işletmelerin temel özelliklerine bir giriş niteliğindedir. Bu ders ile öğrenciler, işletmelerin doğası, işletmelerin etik ve sosyal sorumluluğunun önemi, işletme sahiplik biçimleri, insan kaynakları ve yönetimin işlevleri ve becerileri dahil olmak üzere işletmenin temelleri hakkında bir anlayış geliştireceklerdir. Bu ders, iş dünyasında daha ileri çalışmalar için bir temel oluşturur ve öğrencilerin günlük yaşamlarında ihtiyaç duyacakları iş bilgisi ve becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu derste öğrenilen ilkeler, öğrencinin yerel ve küresel olarak çeşitli iş ve işletme biçimlerini anlamasını sağlayacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İşletmeye Giriş |
2 | İşletmelerin Sınıflandırılması |
3 | Küresel Pazarlarda Rekabet |
4 | Yönetim Süreci-Fonksiyonları |
5 | Üretim Yönetimi |
6 | İnsan Kaynakları Yönetimi |
7 | İş Ahlakı ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
8 | Ara Sınav |
9 | Temel Pazarlama Kavramları-I |
10 | Temel Pazarlama Kavramları-II |
11 | Ürün ve Tutundurma Kararları |
12 | Pazarlama Araştırması |
13 | Temel Muhasebe Bilgileri |
14 | Temel Finans Bilgileri |
|
Kaynaklar: |
Genel İşletme (2018), Prof. Dr. Halil Can, Doç. Dr. Semra Güney, Siyasal Kitabevi, Ankara. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
Ödev | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |