Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Küresel İşletme Esasları | FTP 121 | 1 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bir işletmeyi etkileyen ekonomik, sosyal, politik ve kültürel değişkenleri bilir. |
2. İşletme sahipliğinin temel biçimlerini bilir ve bu kapsamda girişimcinin rolünü anlar. |
3. İşletmeciliğin temel kavramlarını bilir, bir işletmenin yönetimi için yöneticilerin sahip olması gereken becerileri açıklar. |
4. İş kararlarının alınmasında karşılaşılan bazı etik sorunları tartışır ve bu kapsamda karşılaşılan etik sorunları bilir. |
5. Ürünlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, dağıtımı ve tanıtımı ile ilgili temel bilgileri öğrenir. |
6. İşletmecilik sürecinde pazarlama fonksiyonunun yerini ve önemini bilir. |
7. İş arkadaşları, amirleri ve astları ile etkili bir şekilde çalışmayı öğrenir. |
8. İç ve dış müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için müşteri hizmetlerine ilişkin stratejiler geliştirebilir. |
9. Yöneylem araştırmaları ve kaliteye ilişkin temel kavramları anlar. |
10. Çeşitli bilgi teknolojilerini ve bunların işletmeler için önemini öğrenir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı; öğrencilere işletme yönetimi için gerekli olan becerileri kazandırmak, yerel ve küresel ortamlarda farklı iş alanlarını daha iyi anlamalarını sağlamaktır. Bu kapsamda öğrenciler; işletmeciliğin temel unsurları, çalışanların (iş gücünün) demografik yapısı, sosyal sorumluluk, iş etiği (ahlakı), girişimcilik, yönetim süreçleri, insan kaynakları yönetimi, üretim, pazarlama yönetimi, işletmecilikte karar verme, uluslararası işletmeler ve küresel ekonomideki işletmecilik fırsatlarının gelecekteki boyutları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu ders kapsamında üretken yapay zekâ araçları, küresel pazar analizleri, sektör araştırmaları, vaka çalışmaları vb. uygulamalarda destekleyici araçlar olarak kullanılabilir. ChatGPT gibi yapay zekâ modelleri, öğrencilerin karmaşık küresel iş problemlerine çözüm üretmelerine, rapor taslakları oluşturmalarına ve çeşitli senaryoları simüle etmelerine yardımcı olabilir. Ancak, öğrencilerin yapay zekâyı etik ve akademik kurallar çerçevesinde kullanmaları beklenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş ve Genel Bilgilendirme |
2 | İşletmenin Çevresi ve Boyutları |
3 | İş Etiği ve Sosyal Sorumluluk |
4 | Girişimcilik, Yeni Girişimler ve İşletmelerde Sahiplik |
5 | İşletme Yönetimi |
6 | Mal ve Hizmet Üretiminde Yöneylem Araştırmaları ve Kalite |
7 | Ara Sınav |
8 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve İşçi-İşveren İlişkileri |
9 | Pazarlama Süreci ve Tüketici Davranışları |
10 | Ürün Geliştirme ve Fiyatlandırma |
11 | Ürünlerin Dağıtımı ve Tanıtımı/Reklam |
12 | İşletmecilik ve Bilgi Teknolojileri |
13 | İşletmecilik ve Bilgi Teknolojileri & Sunumlar |
14 | Genel Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Ebert, Ronald J. & Griffin, Ricky W. (2017). Business Essentials, 11th Edition, Global Edition, Pearson Publications, ISBN:9781292152240
1292152249
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Michael H. Mescon, Courtland L. Bovee and John V. Thilll. (2006). Excellence in Business (3rd Edition), Pearson Publications, ISBN: 978-0131870475
Jones, R.Gareth, George, Jennifer M. (2016). Contemporary Management, Ninth Edition, Mc Graw Hill Publications, ISBN: 978-0077718374
0077718372 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin değerlendirmesinde ara sınav ve final sınavının yanı sıra, ödevler de göz önünde bulundurulacaktır. Ayrıca öğrencilerin derse devam durumları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmede dikkate alınacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ders Katılımı | 1 | %10 |
Ödev | 4 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Uluslararası pazar dinamiklerini gözlemleme ve analiz etme becerisine sahip olmak | 3 |
2 | Küresel iş çevresinin gereklerine uygun olarak dış ticaret alanında uzmanlık oluşturmada kullanılacak ve disiplinler arası bir yaklaşım ile elde edilen; iktisat, işletme ve bunun gibi temel bilgilere sahip olmak | 4 |
3 | Günün koşullarına uygun olarak dış ticaret ile ilgili teorilerin ve ilişkili konuların geçerliliğini/güncelliğini belirleme ve analiz etme yeteneğine sahip olmak | 2 |
4 | Uluslararası piyasa ve kurumların dayandışı yönetmelik ve mevzuata ilişkin yeterli bilgiye sahip olmak | 2 |
5 | Bir kurum içerisinde, dış ticaretin tüm sorumluluklarını verimli bir şekilde yerine getirebilme becerisine sahip olmak | 3 |
6 | Dış ticaret alanında ağırlıklı olarak kullanılan sayısal tekniklere ve yöntemleri uygulayacak beceriye sahip olmak | 2 |
7 | Dış ticaret alanında elde ettiği teorik ve pratik bilgileri gerekli olan verilerin analizinde ve de?erlendirilmesinde kullanabilmek | 4 |
8 | Uluslararası rekabetçilik ile ilgili dış ticaret çevresindeki unsurlarından ve pazarlama tekniklerinden haberdar olmak | 3 |
9 | Dış ticaret alanındaki problemleri anlayıp değerlendirerek, ilgili konudaki görüİlerini tartışabilecek ve ifade edebilecek beceriye sahip olmak | 2 |
10 | İleri seviyedeki dersleri ve diploma derecesindeki çalışmalar takip etme kapasitesine sahip olarak, alanında özdeğerlendirme becerileri kazanmak için kendi kendine öğrenme ve kendi ihtiyaçlarını belirleme becerisine sahip olmak | 3 |
11 | Dış ticaretle ilgili yasal çerçevede yer alan; yasa, kural ve yönetmelikleri anlama ve değerlendirme becerisine sahip olmak | 2 |
12 | Dış ticaret Şirketlerinin ve çok uluslu şirketilerin risk değerlendirmesini gerçekleştirebilecek ve analiz edebilecek beceriye sahip olmak | 3 |