Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri 3B Oyun Programlama | CENG 584 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. |
2. |
3. |
4. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
This course teaches you to craft game with advanced mechanics that generate challenging, enjoyable, and well-balanced gameplay. Students learn how to prototype, test, and implement mechanics in games and learn how to visualize and simulate game mechanics in order to design better games with hands-on lessons. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 | |
|
Kaynaklar: |
Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremy Gibson Bond
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Unity UI Cookbook, Francesco Sapio |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Lectures will be used to conduct the course. A set of homeworks will be utilized to encourage students to investigate class topics in more detail. Students will be required to work as a cohort within a long-duration learning community. The teams will present their projects at the end of class in seminars. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %15 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Proje | 1 | %40 |
Ödev | 3 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |