Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kaza Araştırma, İncelemeleri ve Emniyet Sistemleri | İSG 506 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kaza araştırma yöntemlerini bilir. |
2. Kaza raporu hazırlayabilir. |
3. Kaza analiz yöntemlerini bilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders kapsamında; kaza araştırma ve önlemenin tarihçesi, kazanın tanımı ve sınıflaması, kazaların oluşumunda etkili olan faktörler, kazaların etkileri ve oluşan kayıplar, kaza araştırma yöntemleri, kaza raporu hazırlama, kaza analiz yöntemleri, kök neden analizi, kaza ağacı ve kazaların tekrarını önlemek için kontrol önlemlerinin planlanması konuları işlenecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Within the scope of the course, the use of generative artificial intelligence tools as supportive instruments in literature research processes is permitted. Additionally, the course aims to provide students with basic awareness of how to use these tools within ethical and academic frameworks. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kaza araştırma ve önlemenin tarihçesi |
2 | Kazanın tanımı ve sınıflaması |
3 | Kazaların oluşumunda etkili olan faktörler |
4 | Kazaların etkileri ve oluşan kayıplar |
5 | Kaza araştırma yöntemleri |
6 | Kaza Raporu hazırlama |
7 | Kaza analiz yöntemleri |
8 | Ara Sınav |
9 | Kök neden analizi |
10 | Kaza ağacı |
11 | Kazaların tekrarını önlemek için kontrol önlemlerinin planlanması |
12 | Kaza Raporu Örnekleri |
13 | Sunumlar |
14 | Sunumlar |
|
Kaynaklar: |
Kaza İnceleme ve Raporlama Yönergesi
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
14 haftalık akademik yarıyıl boyunca haftada 3 saatlik anlatım, sunum ve görsel tanıtımlarla ders ilerler. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel mühendislik, hukuk, yönetim, iş güvenliği ve işçi sağlığı konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | 0 |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme,ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 0 |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanabilmek | 0 |
4 | Mesleki ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takım çalışmalarında sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | 0 |
5 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk ve mesleki etik bilincine sahip olmak | 0 |
6 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak | 0 |
7 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak | 0 |
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim olmak | 0 |
9 | Yaşam boyu öğrenme ve kendini sürekli yenileme bilincine sahip olmak | 0 |
10 | Mesleğin gerektirdiği temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olmak. | 0 |