Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Risk Analizi ve Acil Durum Yönetimi | İSG 505 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Risk değerlendirmesinin temeli ve gerekliliğini tanımlar. |
2. Acil Durum takımlarını belirleyebilir, ilgili kavramları anlayabilir. |
3. İş Yerinde Risk Analizi ve Acil Planı yapabilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin hedefi; işyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları kapsamında tehlike faktörlerini tanıma, belirleme ve uygun risk değerlendirme yöntemlerini uygulayarak risk analizi yapma ve acil durumlarda nasıl davranılması gerektiği becerisini kazandırmaktır. Dersin içeriği; Risk yönetimi ve genel yönetim, tehlike ve risk kavramları, tehlike kaynakları ve oluşturdukları riskler, risk yönetiminin bir parçası olarak risk değerlendirmesi, risk değerlendirmesinin temel gerekçeleri, risk değerlendirmesi ekibi ve çalışan katılımı, risk değerlendirme teknikleri ve kıyaslamaları, risk analizi ve teknikleri, risk değerlendirme uygulamaları konularını içermektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Within the scope of the course, the use of generative artificial intelligence tools as supportive instruments in literature research processes is permitted. Additionally, the course aims to provide students with basic awareness of how to use these tools within ethical and academic frameworks.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Acil Durum |
2 | Risk Nedir |
3 | Risk Yönetimi |
4 | Kalitatif Risk Değerlendirme Yöntemleri |
5 | Risk Analizi |
6 | Risk Değerlendirme Uygulama Alanları |
7 | Risk Değerlendirmenin Önemi |
8 | Ara Sınav |
9 | Hizmet Sektöründe Risk Değerlendirme |
10 | İmalat Sektörü Açısından Risk Değerlendirme |
11 | Belirsizlik Altında Karar Verme ve Risk Değerlendirme |
12 | İş Hayatında Risk Faktörleri |
13 | Proje Risk Yönetimi |
14 | Risk Kontrol Teknikleri |
|
Kaynaklar: |
Aven,T. (2008). Risk Analysis: Assesing uncertainties beyond expected values and probabilitie, Wiley.
Özdikmen, F., T., (2017). Acil Durum Yönetimi, Seçkin Yayıncılık.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
14 haftalık akademik yarıyıl boyunca haftada 3 saatlik anlatım, sunum ve görsel tanıtımlarla ders ilerler. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel mühendislik, hukuk, yönetim, iş güvenliği ve işçi sağlığı konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | 0 |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme,ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 0 |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanabilmek | 0 |
4 | Mesleki ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takım çalışmalarında sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | 0 |
5 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk ve mesleki etik bilincine sahip olmak | 0 |
6 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak | 0 |
7 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak | 0 |
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim olmak | 0 |
9 | Yaşam boyu öğrenme ve kendini sürekli yenileme bilincine sahip olmak | 0 |
10 | Mesleğin gerektirdiği temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olmak. | 0 |