Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tasarım Stüdyosu I | IAGR 501 | 5 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Verilen konu hakkında kapsamlı literatür taraması ve araştırma yapabilirler |
2. Belirli kriterler doğrultusunda yapıları analiz ederler |
3. Kapsamlı döküman hazırlayabilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Müzeler sanat eserlerine ev sahipliği yapan ve bu eserleri sergiler aracılığı ile topluma sunan kurumlardır. Aynı zamanda, belirli konulardaki orijinal malzemeyi araştırmacılara ve ilgili kişlere sağlayarak kollektif bilgi merkezi olarak da hizmet verirler. Dolayısıyla müze tasarımı bir dizi özel şartnamenin değerlendirilmesini gerektiren hususi bir görevdir. Başarı bir araştırma ve rekreasyon merkezinin kurumsal gereksinimlerinin karşılanmasına bağlıdır. Deneyimsel bir müzenin misyonu çağdaş sanat eserlerini çeşitli ortamlarda sergilemek ve her yaştan kullanıcının sanatsal bilgisinin geliştirilmesi ve artırılmasına katkıda bulunacak tesisler, programlar ve eylemler sağlamaktır. Bu gibi müzelerin hedefi önemli sanat eserlerini koleksiyonuna katmak ve sergilemek ve çağdaş sanat ve yakın alanlarda özgün ve kollektif bilginin birinci elden dağıtıcısı olmaktır. Aynı zamanda, çeşitli etkinliklerle fırsatlar yaratarak önokul da dahil olmak üzere okul çağındaki gençlerin güvenli ve zarif bir ortamda sanata ilgi duymalarını sağlayarak çağdaş sanat eserlerinin popülaritesini artıran bir aracı görevi üstlenir. Dolayısıyla bir müzede organize edilen eylemler hem eğitsel ve araştırmaya yönelik hem de eğlence ve dinlence amaçlı tasarlanmalıdır. Katılıma açık şekilde tasarlanan mekan ve işlevler kütüphane, arşivler, çalıştaylar, konferans salonları, çalışma/okuma alanları, ve kafe ile müze hediyelik eşya dükkanı, vs. rekreasyonel fonksiyonları barındırabilir. COVİD - 19 sırasında dünya çapında tüm müzeler kapanmıştır. Bu da bu kurumların çok hızlı bir şekide uzaktan çalışmayı, güncel ve görünür kalmayı öğrenmeleri gerektiği anlamına gelmiştir. Halihazırda kültür ve müzelerin toplum hayatındaki rolü hızlı bir değişimden geçmektedir. Dijital içerik evlerinde hapsolmuş izleyicler için hayati rol oynamaktadır. Azaltılmış ziyaretçi sayıları, sosyal mesafeyi koruma, personel ve toplum güvenliğinin korunmasının getirdiği mücadele kültürün tecrübe edilişinde radikal değişiklikler anlamına gelmektedir. Bu öngörülemez zamanlar her seviyede hızlı karar vermeyi gerektirmiştir. (https://en.unesco.org/ courier/2020-3/reimagining-museums-future). UNESCO, COVİD-19 karşısında dünya çapındaki müzeler için yeni bir rapor sunmuştur. Bu rapor, COVİD-19'un müzecilik alanındaki ilk etkilerini değerlendirmişve müzelere dair başlıca trendleri, kriz karşısındaki tepkilerini, dayanıklılıklarını, ve kültüre erişim mücadelelerini paylaşmıştır (https://en.unesco.org/news/launch-unesco-report-museums-around-world-face-covid-19). Bu derste, COVİD-19 bağlamında gelişim, büyüme ve refah yolunda ilerleyebilmek ve toplumsal ihtiyaçları karşılayabilmek için öğrencilerin Ankara'daki bir çağdaş sanatlar müzesi için COVİD-19'un tıbbi, sosyali politik, eğitsel, vs. dünya çapında, toplumlar üzerindeki etkilerini aktaran kapsamlı bir araştırma sonucunda bir program oluşturmaları ve geliştirmeleri beklenmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yaratıcı süreçte yapay zekadan sınırlı ve etik bir şekilde faydalanılması teşvik edilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan - bunu uygun biçimde belirterek ve kaynak göstererek - destek alabilirler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Projenin tanımlanması ve öğrencilere araştırma konularının verilmesi |
2 | Tartışma: ÇSM ile çevre ilişkisi, teması, tesisler ve eylemler |
3 | Teslim: Misyon bildirisi, ÇSM taslak çerçevesi, ÇSM için logo çalışması |
4 | Teslim: Çağdaş Sanatlar müzeleri ile ilgili araştırma, güncel mekan örnekleri |
5 | Teslim: Müzelerde renk ve aydınlatma |
6 | Teslim: Müzelerde malzeme seçimi |
7 | Teslim: Müzelerde havalandırma |
8 | Teslim: Müzelerde yangın güvenliği |
9 | Tartışma: Tesisler, hizmetler, eylemler, sergiler, vs. |
10 | DÖNEM ARA SINAVI |
11 | Tartışma ve eleştiriler |
12 | Tartışma ve eleştiriler |
13 | Tartışma ve eleştiriler |
14 | Final eleştiriler |
|
Kaynaklar: |
J. Pedro Lorente - The Museums of Contemporary Art: Notion and Development - Routledge - 978-1409405863
Antonello Marotta - Contemporary Museums - Skira
Chris van Uffelen - Contemporary Museums - Braun Publishing
Georgia Lindsay - Contemporary Museum Architecture and Design Theory and Practice of Place - Routledge |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüzyüze ders anlatımı, öğrenci sunumları ve ardından sınıfta tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Sınıf Katılımı | 14 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 6,00 | 6,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
6 | Ev ödevleri | 14 | 2,00 | 28,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 1 | 6,00 | 6,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 12,00 | 12,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 12,00 | 12,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 12,00 | 12,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | İçmimarlık, iç mekân tasarımı ve ilişkili disiplinlerden edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme, bu bilgileri disiplinlerarası etkileşim içinde yorumlayarak yeni bilgiler oluşturabilme. | 4 |
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ile bilgiye ulaşabilme, veri toplama ve bu bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme, içmimarlık alanında karşılaşılan sorunları çözümleyebilme. | 4 |
3 | Tasarım ve teori, renovasyon ve tarih, kentsel iç mekânlar, sosyal-psikolojik ve kültürel etmenler, ekolojik tasarım, akustik, aydınlatma ve renk, gelişmiş strüktürler ile yönetim ve pazarlama gibi konularda edindiği bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme ve bu çalışmaları etkin bir biçimde yürütebilme. | 3 |
4 | İçmimarlık alanında gerekli akademik personeli ve toplumun farklı taleplerini karşılayacak liderlik becerileri kazanarak uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yönetebilme ve bu süreçlerde aktif sorumluluk alabilme. | 2 |
5 | İçmimarlık alanında gerekli bilimsel ve teknolojik altyapıyı etkin bir şekilde kullanabilme; bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini tasarım süreçlerinde ve farklı disiplinlerdeki uygulamalarda kullanabilme. | 3 |
6 | İçmimarlık alanındaki güncel gelişmeler ışığında edindiği uzmanlık bilgilerini ve araştırma sonuçlarını alan içi ve dışı paydaşlara sistematik biçimde aktarabilme, mesleki ilişkileri yönlendiren normları eleştirel olarak değerlendirme ve gerektiğinde değiştirebilme. | 3 |
7 | En az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip edebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 3 |