Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mikro İktisat | ECON 501 | 5 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mikro ekonominin temel yöntem ve kuramlarını ileri düzeyde öğrenir ve matematiksel araçları kullanarak mikro ekonomik problemleri nasıl analiz edeceğini bilir. |
2. Mikro iktisadi muhakeme için gerekli olan temel araçların birçoğu ile tanışır ve bunları gerçek dünya olgularını analiz etmek için nasıl kullanacağını bilir. |
3. Optimizasyon tekniklerini iyi bir şekilde kavrar ve fayda maksimizasyonu, harcama minimizasyonu, kar maksimizasyonu ve maliyet minimizasyonu gibi mikro ekonomideki farklı optimizasyon problemlerini çözebilir. |
4. Tüketici seçimi ve firma davranışının temel kavramlarını ve bunların denge ve refah analizleri ile olan ilişkilerini bilir. |
5. Modern mikroekonomi literatürünü anlar. |
6. Derste öğrenilen araç ve teknikleri, sadece mikro ekonomi alanındaki değil, endüstriyel organizasyon, finansal iktisat ve uluslararası ticaret gibi iktisatçıların daha genel ilgi alanlarındaki soruları yanıtlamak için uygulayabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste mikro ekonominin konu ve teknikleri yüksek lisans düzeyinde ele alınmaktadır. Ders, mikro ekonominin, tüketici ve üretici davranışları, firma teorileri, belirsizlik altında tüketici davranışları, zamanlararası tüketici tercihleri ve varlık piyasaları gibi temel konularını kapsamaktadır.. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tercihler ve Fayda |
2 | Tüketici Seçimi, Marshallgil Talep ve Dolaylı Fayda Fonksiyonu |
3 | Hicksgil Talep ve Harcama Fonksiyonu |
4 | Düalite ve Slutsky Denklemi |
5 | Tüketici Refahı |
6 | Üretim Teknolojisi |
7 | Ara Sınav |
8 | Kar Maksimizasyonu, Faktör Talep Fonksiyonları, Kar Fonksiyonu ve Arz |
9 | Maliyet Minimizasyonu, Koşullu Faktör Talep Fonksiyonları ve Maliyet Fonksiyonu |
10 | Tekel ve Fiyat Farklılaştırması |
11 | Oligopol Teorileri |
12 | Belirsizlik Altında Tüketici Seçimi |
13 | Zamanlararası Tüketici Seçimi |
14 | Varlık Piyasaları |
|
Kaynaklar: |
1. Varian, Hal R. (1992), Microeconomic Analysis, 3rd edition, W.W. Norton and Company.
2. Jehle, Geoffrey A. ve Phillip J. Reny (2011), Advanced Microeconomic Theory, 3rd edition, Pearson Education.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Besanko, D. A. ve R. R. Braeutigam (2014), Microeconomics, 5th edition, John Wiley & Sons.
2. Gravelle, H. ve R. Rees (2004), Microeconomics, 3rd edition, Pearson Education.
3. Nicholson, W. ve C. M. Snyder (2017), Microeconomic Theory: Basic Principles and Extensions, 12th edition, Cengage Learning.
4. Mas-Colell, Andreu; Michael D.Whinston ve Jerry R. Green (1995), Microeconomic Theory, Oxford University Press.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Ödev | 2 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |