Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgi Mühendisliği | CENG 568 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bilgi edinme, sınama ve yeniden kullanmayı sağlayacak farklı bilgi gösterim yöntemlerini kullanmak |
2. Kural-tabanlı, grafiksel veya mantıksal bilgi gösterimi tekniklerini uygulamak |
3. Uzman sistemler geliştirmek |
4. Ontoloji ve semantik ağ ile uygulama geliştirme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı, problemlere çözüm üretmek için büyük çaplı bilgi, kural ve muhakeme içeren bilgisayar uygulamaları geliştirme beceri kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilgi Gösterimi |
2 | Kural-tabanlı Bilgi Gösterimi |
3 | Grafiksel Bilgi Gösterimi |
4 | Anlamsal Ağlar |
5 | Çerçeveler |
6 | Yüklem Mantığı |
7 | Prolog’a Giriş - I |
8 | Prolog’a Giriş - II |
9 | Bilgi Edinme |
10 | Uzman Sistemler-1 |
11 | Uzman Sistemler-2 |
12 | Anlamsal Ağ |
13 | Ontoloji |
14 | Makina Öğrenmesi |
|
Kaynaklar: |
Knowledge Representation and Reasoning, R.J.Brachman and H.J.Levesque, Morgan Kaufmann, 2004.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Knowledge Representation: Logical, Philosophical, and Computational Foundations, John F. Sowa, Brooks/Cole, Thomson Learning, 2000.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |