PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sınıf YönetimiCEC 1092 + 023,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sınıf yönetiminin kapsamını ve kavramsal yapısını değerlendirir.
2. Sınıf yönetim süreçlerini etkileyen makro küresel ve ulusal değişkenleri değerlendirir.
3. Öğrenme kuramlarının sınıf yönetim sistemi üzerindeki etkisini irdeler.
4. Sınıf yönetiminin boyutlarına ilişkin kuramsal yaklaşımları irdeler
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

-Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar. Yapılandırmacılık ders içeriğinin tasarlanmasında anahtar değişkendir. Bu ders boyunca öğrenciler sınıf yönetimine ilişkin kişisel yaklaşımlarını geliştirecekleri model ve stratejileri araştıracaklardır. Sınıf yönetimi kuramsal ve alandaki araştırmalara bağlı olarak tanımlanacaktır. Ayrıca sınıf yönetimi bir yapı, sistem, süreç, süreç, öğretim ve disiplin bağlamında incelenecektir. Kuramsal ve uygulamalar açısında sınıf yönetiminin incelenmesi süresince; öğrenciler, öğrenci gereksinmelerini karşılayacak bir sınıf çevresinin yönetilmesi ve sürdürülmesine ve olumlu öğrenci davranışlarının devamlı hale getirilmesine ilişkin bir bakış kazanacaklardır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar (Eğitim, Öğretim, Örgüt Ve Yönetim, Eğitim ve Okul Yönetimi, Öğretim Liderliği)
2Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar (Eğitim, Öğretim, Örgüt Ve Yönetim, Eğitim ve Okul Yönetimi, Öğretim Liderliği)
3Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Toplumsal ve Psikolojik Etmenler
4Sınıf Yönetimi Kuramları, Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı
5Sınıf Yönetimi Kuramları, Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı
6Sınıflarda iletişim ve iletişim süreci
7Motivasyon
8Motivasyon Kuramları Sınıfta Grup Etkileşimi Sınıfın Fiziksel Düzeni
9Sınıf içi Davranış Sorunlarına Karşı Alınabilecek Önlemler
10Sınıf İçinde İstenen Davranışların Desteklenmesi
11Sınıfta zaman kullanım
12Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler (Bütüncül yaklaşım) ve çözüme yönelik yaklaşımlar
13Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler (Bütüncül yaklaşım) ve çözüme yönelik yaklaşımlar
14Genel Değerlendirme
 
Kaynaklar:
1. Başar, H. (2002). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık. MSÖ301 Sınıf Yönetimi - Güz, 2017 2 2. Başar, H. (2007). Öğretmen el kitabı. İstanbul: Morpa. 3. Çelik, V. (2002). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel. 4. Erçetin, Ş. Ş. ve Özdemir, M. Ç. (2004). Sınıf yönetimi. Ankara: Asil Yayın Dağıtım. 5. Karip, E. (Ed.). (2007). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık. 6. Kaya, Z. (Ed.). (2008). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem. 7. Kıran, H.(Ed.). (2005). Etkili sınıf yönetimi. Ankara:Anı 8. Küçükahmet, L. (Ed.). (2005). Sınıf yönetiminde yeni yaklaşımlar. Ankara: Nobel. 9. Küçükahmet, L. (Ed.). (2006). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel. 10. Özyürek, M. (2005). Olumlu sınıf yönetimi. Ankara: Kök yayıncılık. 11. Sarı, E. (2002). Sınıf yönetimi. Ankara: ÜBL Yayınları. 12. Şişman, M. ve Turan, S. (Ed.). (2007). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık. 13.Aydın, Ayhan (2008). Sınıf Yönetimi. Pegem Akademi. 14-Köksal, H. Eğlenceli Sınıf Yönetimi. Nobel 2022
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
-Yüzyüze
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%30
Dönem Ödevi (Sunumu)1%15
Final Sınavı1%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.2
2Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.4
3Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.0
4Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur.4
5Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. 0
6Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.4
7Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir4
8Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.4
9Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.4
10Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. 0
11Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.0