| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Teknoloji Politikası ve Uygulamaları | INTT 429 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Teknoloji ve teknoloji politikaları kavramları net bir şekilde öğrenilecektir. |
| 2. Teknoloji-büyüme ilişkisi; teknoloji-tasarruf ilişkisi anlaşılacaktır. |
| 3. Teknolojinin çok önemli bir girdi olduğu anlaşılacaktır. |
| 4. Teknolojinin makroekonomik etkileri kavranacaktır. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders kapsamında ele alınacak konular şu şekildedir: Teknoloji kavramı; teknolojik gelişme (değişim) süreci; teknoloji – ekonomik büyüme ilişkisi; teknoloji – emek tasarrufu ilişkisi; teknoloji politikası; teknoloji politikasının tanımı; teknoloji politikasının ortaya çıkışı / tarihi; teknoloji politikasının amaçları ve türleri; piyasa başarısızlıklarının çözümü: neo-klasik yaklaşım; teknolojik gelişme dahil değil, teknolojik ilerleme dahil; etkili bir inovasyon sistemi oluşturmak: evrimsel yaklaşım; teknoloji politikasının tasarımı; teknoloji politikası uygulayıcıları; teknoloji politikasının amaçları; teknoloji politikası araçları; teknoloji politikası tasarımında karşılaşılan sorunlar; Türkiye'de ve Dünyada teknoloji politikaları ve uygulamaları. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Müfredat ve Giriş: Teknoloji Kavramı |
| 2 | Teknolojik Gelişim (Değişim) Süreci: Teknoloji – Ekonomik Büyüme İlişkisi |
| 3 | Teknolojik Gelişim (Değişim) Süreci: Teknoloji – Emek Tasarruf İlişkisi |
| 4 | Teknoloji Politikası: Teknoloji Politikasının Tanımı; Ortaya Çıkışı / Teknoloji Politikasının Tarihçesi |
| 5 | Teknoloji Politikasının Amaçları ve Türleri |
| 6 | Teknoloji Politikasının Amaçları ve Türleri (devamı) - İnceleme |
| 7 | Ara sınav 1 |
| 8 | Piyasa Başarısızlıklarının Çözümü: Neo-Klasik Yaklaşım, Teknolojik Gelişmeyi İçermeyen, Teknolojik Gelişmeyi İçeren; Etkili Bir İnovasyon Sistemi Oluşturmak: Evrimsel Yaklaşım |
| 9 | Teknoloji Politikasının Tasarımı: Teknoloji Politikasının Uygulayıcıları Teknoloji Politikasının Hedefleri |
| 10 | Teknoloji Politikasının Tasarımı: Teknoloji Politikasının Araçları Teknoloji Politikasının Tasarımında Karşılaşılan Sorunlar |
| 11 | Dünyada Teknoloji Politikaları ve Uygulamaları |
| 12 | Dünyada Teknoloji Politikaları ve Uygulamaları |
| 13 | Türkiye'de Teknoloji Politikaları ve Uygulamaları |
| 14 | Türkiye'de Teknoloji Politikaları ve Uygulamaları |
| |
| Kaynaklar: |
| 1. Mete Yıldız, Cenay Babaoğlu, Teknoloji ve Kamu Politikaları, Gazi Kitabevi, 2020, 9786257727280
2. İbrahim Semih Akçomak, Erkan Erdil, Murat Tiryakioğlu, Mehmet Teoman Pamukçu, Bilim, Teknoloji ve Yenilik: Kavramlar, Kuramlar ve Politika, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016, 978-605-399-448-0
3.Sunil Mani, Government, Innovation and Technology Policy: An International Comparative Analysis, Edward Elgar Publishing Ltd, 2002, 978-1840649703 |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Dersin yürütülmesinde ağırlıklı olarak ders anlatımları kullanılacaktır. Birincil öğretim yöntemi etkileşimli anlatım ve sınıf tartışması şeklinde olacaktır. Öğrenciler- öğretmen ve öğrenciler-öğrenciler arasında bir sorgulama ve diyalog ortamı teşvik edilir. Sorumlu olunacak temel materyallerin çoğu derste sunulacaktır. Bu nedenle derse devam oldukça önemlidir. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Midterm Exam | 1 | %40 |
| Ödev | 1 | %10 |
| Final Sınavı | 1 | %50 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 6,00 | 6,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 1 | 15,00 | 15,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
| 2 | Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
| 3 | Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 0 |
| 4 | Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. | 0 |
| 5 | İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak. | 0 |
| 6 | Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak. | 0 |
| 7 | İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek. | 0 |
| 8 | Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak | 0 |
| 9 | Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak. | 0 |
| 10 | Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak. | 0 |
| 11 | Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak. | 0 |
| 12 | Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 0 |
| 13 | Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak.
| 0 |
| 14 | İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek. | 0 |