PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kültür Mirasının Ölçülmesi ve BelgelenmesiARCH 4163 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kültürel mirasın farklı ölçme tekniklerini anlama
2. Kültürel mirasın araştırılması ve belgelenmesi ile ilgili yenilikler hakkında eleştirel fikir sahibi olmak
3. Ölçme ve belgeleme yöntemlerinin eski ve artıları hakkında donanımlı olmak
4. Tarihi yapılar için uygun ölçme ve belgeleme yöntemini seçebilmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerArch 316
 
Dersin Tanımı:

Mimari koruma konusunda rölövenin amaçları ve sistematik işlemleri hakkında bilgi üretmek; son zamanlarda kültürel mirasa uygulanan fotogrametrik, optik ve elektronik ekipmanlarla rölöve ile ilgili bir deney platformu sağlamak; tarihi yapılardan toplanan verilerin kaydedilmesi için kullanılan farklı yöntemlerin eleştirel bir değerlendirmesini yapmak.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin İçeriği, Yöntemleri, Amaçları ve Gereksinimlerinin Sunumu
2Kültürel Mirasın Araştırılmasına Giriş
3Kültürel Mirasın Belgelenmesine Giriş
4Fotogrametri - 1 "Mimari Fotogrametri"
5Mimari Fotogrametri Örneklemesi
6Fotogrametri - 2 "Topografik Haritalama, Mühendislik ve İmalatta Fotogrametri"
7Kültürel Mirasın Belgelenmesi için “Optik Araçlar”
8Kültürel Mirasın Belgelenmesi için “Elektronik Araçlar”
93B Lazer Tarama Örneklemesi
10Kültürel Mirasın Belgelenmesi için “Sayısal Araçlar”
11Kentsel / Kırsal Koruma Alanları ve Kültürel Peyzajın Araştırılması
12Kültürel Mirasın Kaydedilmesi ve İzlenmesi için “Coğrafi Bilgi Sistemleri”
13Kültürel Miras içi "Mobil Uygulamalar"
14Tarihi Yapılarda “Tahribatsız Tanı Yöntemleri”
 
Kaynaklar:
None.
 
Diğer Kaynaklar:
1. Robin Letellier, Werner Schmid and François LeBlanc (eds). (2007). Recording, Documentation, and Information Management for the Conservation of Heritage Places: Guiding Principles. Getty Conservation Institute 2. Efstratios Stylianidis and Fabio Remondino (eds). (2016). 3D Recording, Documentation and Management of Cultural Heritage. Whittles Publishing / CIPA
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımları ile birlikte, öğrencilere haftalar için verilen okumalarla ilgili sınıf tartışmalarına teşvik eden bir derstir. Dönem boyunca, öğrenciler ayrıca kültürel mirasın araştırılması ve belgelenmesi için farklı araçları tecrübe ederler.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev5%20
Proje1%30
Dönem Ödevi (Araştırma)1%40
Ders Katılımı1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir.1
2Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir.4
3Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir.2
4Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir.1
5Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir.1
6Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir.3