Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Uluslararası İlişkiler Teorisi | PSI 303 | 3 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Uluslararası İlişkiler ve teorilerinin tarihsel gelişimi |
2. Teorilerin doğuşunun tarihsel kaynakları |
3. Farklı teori ve düşünceleri anlamak |
4. Teorilerin Uluslararası İlişkiler problemlerinde kullanılmasını anlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Uluslararası İlişkiler teorisinin Klasik Realizm'den İngiliz Okulu ve Feminizme temel paradigmalarını konu alır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Uluslararası İlişkiler Teorisine Giriş |
2 | Uluslararası İlişkiler Teorisinin Genel Türleri |
3 | Güç Siyaseti: Klasik Realizm ve Neo-realizm |
4 | İdealist Teoriler: İdealizm |
5 | İdealist Teoriler: Neorealizm vs. Neoliberalizm |
6 | Eleştirel Teoriler: İngiliz Okulu |
7 | Eleştirel Teori: Yapısalcılık |
8 | Marksizm ve Neomarksizm |
9 | Feminizm, Çevre Teorileri, Küreselleşme |
10 | Uluslararası Politik Ekonomi |
11 | Barış Çalışmaları: Post-Modernizm, Post-Yapısalcılık |
12 | Post sömürgecilik ve Uluslararası İlişkiler Teorisindeki güncel tartışmalar |
13 | Uluslararası İlişkiler Teorisinin pratiğe uygulanması |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Goldstein, Joshua S., and John C. Pevehouse International Relations, 10th Edition Pearson Education 2011
Dunne, Tim, M. Kurki, S. Smith International Relations Theories: Discipline and Diversity Oxford Uni Press 2007
Jackson, Robert, Georg Sørensen Introduction to International Relations: Theories and Approaches, 2nd Ed. Oxford Uni Press 2003
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Ana kaynak dışında spesifik herhangi bir kaynak kullanılmamaktadır. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer ve sınıf içi tartışmalar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |