PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası Pazarlama AraştırmasıINTT 4223 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Küresel pazarlamadaki problemleri öğrenecek
2. Çok uluslu firmalar tarafından karşılaşılan problemlere muhtemel çözüm önerileri getirebilecek.
3. Çeşitli veri toplama metodlarını öğrenecek
4. Uluslararası pazarlama araştırmasının tasarımını yapacak
5. SPSS kullanacaktır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerMAN 307-INTT 309
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere küresel rekabetçi pazarlama çevresinde kritik önemi olan bilgi ve derinlik sağlamayı amaçlamaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yapay zeka kullanılabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Uluslararası Çevrede Pazarlama Araştırması
3Uluslararası Pazarlama Araştırmasının Tasarımı
4İkincil Veri Kaynakları
5İkincil Veri Kaynaklarının Kullanımı
6Birincil veri toplama Yöntemleri
7Ara sınav
8Veri Toplama Formlarının Tasarımı
9Anket Dışı Veri Toplama Teknikleri
10Anket Araştırması: Enstruman Tasarımı
11Anket Araştırma: Örnekleme ve Veri Toplama Prosedürleri
12Uluslararası Pazarlama Araştırmasında Ölçme
13Uluslararası Pazarlama Bilgi Sistemi
14Çok Ülkeli Veri Analizi
 
Kaynaklar:
V.Kumar - International Marketing Research - Prentice Hall - 2013 - ISBN: 0-13-045386-2
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders verme ve ödev.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%40
Ödev1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak.0
2Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak.0
3Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.0
4Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. 0
5İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak.0
6Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak.0
7İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek.0
8Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak0
9Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak.0
10Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak.0
11Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak.0
12Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.0
13Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak. 0
14İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek.0