Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yazılım Kalite Günvencesi | CENG 489 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu ders, Yazılım KAlite Güvencesi bağlamını ve kavramlarını anlama becerisi sağlar. |
2. Bu ders, SQA tekniklerini belirleme becerisi sağlar. |
3. Bu ders, yüksek kaliteli ürünler elde etmek için test tekniklerini öğrenme ve uygulayabilme becerisi sağlar. |
4. Bu ders, CMMI ve ISO gibi standartlara aşina olma becerisi sağlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencileri Yazılım Kalite Güvencesi ve Yönetimi (SQA & M) alanındaki iyi uygulamaların bilgi ve teknikleriyle donatmayı amaçlamaktadır. Öğrencileri SQA & M'de kanıtlanmış teknikleri ve belirlenmiş standartları kullanarak yüksek kaliteli yazılımlar geliştirmeye hazırlar. Öğrenciler Yazılım Testlerini, Test Tekniklerini, Test Stratejilerini ve Yazılım Test Ölçümlerini öğrenecekler, ayrıca CMM ve ISO gibi popüler kalite sistemlerine aşina olacaklar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yazılım kalitesi ve güvencesine giriş |
2 | Yazılım kalite faktörleri |
3 | Yazılım kalite güvencesi sistemi bileşenlerine genel bakış |
4 | Kalite etkinliklerinin proje yaşam döngüsüne entegrasyonu |
5 | Yazılım test stratejileri |
6 | Yazılım test uygulaması |
7 | Yazılım kalitesi metrikleri |
8 | Yazılım kalitesinin maliyetleri |
9 | Konfigürasyon yönetimi |
10 | Kalite yönetim standartları |
11 | SQA proje süreç standartları |
12 | Yönetim ve yazılım kalite güvencesindeki rolü |
13 | SQA birimi ve SQA sistemindeki diğer aktörler |
14 | Gözden geçirme |
|
Kaynaklar: |
Galin D., Software Quality Assurance: From Theory to Implementation, Addison-Wesley, 2004, ISBN: 0201709457 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrencilerden bir proje üzerinde çalışmak üzere ekip halinde çalışmaları istenecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Ödev | 2 | %15 |
Proje | 1 | %15 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 4 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 4 |
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
6 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
7 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
8 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
9 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
10 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
11 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |