Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Öğretim İlke ve Yöntemleri | CEC 111 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğretimle ilgili temel kavramları, öğrenme ve öğretim ilkelerini, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararlarını, öğretimin planlanmasını (Ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) tanır. |
2. Öğrenme ve öğretim stratejilerini, öğretim yöntem ve tekniklerini ve bunların uygulama ile ilişkisini bilir. |
3. Öğretim araç ve gereçlerini, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını ve öğretmen yeterliklerini bilir. |
4. Öğretim Sürecinde Teknoloji Kullanımını Açıklar ve Uygular Teknolojinin öğretim süreçlerindeki önemini açıklar. Ders içeriğine uygun dijital araçları etkili şekilde kullanır. |
5. Öğretimi Değerlendirir ve Geri Bildirim Sağlar Farklı değerlendirme tekniklerini açıklar. Öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir ve etkili geri bildirim verir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Derste üretken yapay zeka teknolojisinden faydalanılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Temel Kavramlar, Öğretim İlkeleri, Öğretim Stratejileri |
2 | Temel Kavramlar, Öğretim İlkeleri, Öğretim Stratejileri |
3 | Nasıl öğreniyoruz? Öğrenme Kuramları |
4 | Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Programının Ögeleri |
5 | Eğitimde Hedefler: Hedef Çeşitleri, Hedef Kaynakları ,Hedef Alanları |
6 | Eğitim, Öğretim ve Planlama, Öğretim Etkinliklerini Planlama, Öğretim Etkinliklerini Planlamanın Gerekliliği |
7 | Öğretme Yaklaşımları (Öğretme Stratejileri), Sunuş Yoluyla Öğretme Yaklaşımı, Buluş Yoluyla Öğretme Yaklaşımı, Araştırma Yoluyla Öğretme Yaklaşımı |
8 | Ara Sınav |
9 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri - I Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
10 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri - II Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri - III Gösteri (Demonstrasyon), Rol Yapma, Mikro Öğretim, Benzetişim |
12 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri - IV Altı Şapkalı Düşünme, Ekiple Öğrenme, Drama, Sınıf Dışı Öğretim |
13 | Proje Çalışması |
14 | Proje Çalışması |
|
Kaynaklar: |
Taşpınar, M. Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegem A, 2017, ISBN 9786057921246
Özden, Y. Öğrenme ve Öğretme. Pegem A, 2000.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 24. 01. 2023 tarih ve – 6264 saylı yazısına istinaden pedagojik formasyon eğitimi içerisinde yer alan derslerden biri olması. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Final Sınavı/Final Exam | 1 | %60 |
Sunum/Presentation | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 3 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 4 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 3 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 3 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 4 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 4 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 3 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 3 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 3 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 3 |