PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Öğretim TeknolojileriCEC 1102 + 023,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar
2. Öğretim teknolojilerini sınıflandırır
3. Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları, öğrenmede yeni yönelimlerle ilişkilendirir
4. Farklı okuryazarlıkları tanır
5. Bilgi teknolojilerini, farklı okuryazarlık becerileri temelinde kullanır
6. Öğretim materyali tasarım ilkelerini, tematik yaklaşımla birlikte kullanır
7. Nesne ambarı oluşturmanın önemini takdir eder
8. Öğretim materyallerini değerlendirme ölçütleri kullanarak değerlendirir
9. Eğitimde Üretken Yapay Zeka Kullanımına İlişkin Yaklaşımları açıklar
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Eğitimde bilgi teknolojileri; eğitimde üretken yapay zeka kullanımında yenilikler ve güncellemeller, öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Derste Üretken YZ kullanımı vardır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirmenin eğitimdeki yeri ve önemi, Temel kavramlar
2Öğretim Teknolojileri ve İletişim
3Mesaj Tasarımı
4Görsel Tasarım İlkeleri
5Araç-gereçlerin Seçimi ve Hazırlama İlkeleri (Etkili Sunu Teknikleri)
6Teknoloji Planlaması
7Öğretim Araç ve Gereçleri
8Ara Sınav
10Eğitimde Yapay Zeka ve Araçları
12Öğretim Teknolojilerinin Değerlendirilmesi
13Türkiye'de ve Dünyada Öğretim Teknolojilerinin Durumu
14Eğitimde Yapay Zeka Kullanımı ve Gelişimi
 
Kaynaklar:
Altun, Eralp ve Demirel, Özcan. Öğretim teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem A 2009 Fitzpatrcik, Daniel, The AI Classroom: The Ultimate Guide to Artificial Intelligence in Education, 2023, TeacherGoals Publishing, LLC,
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Eğitimde bilgi teknolojileri; eğitimde yapay zeka kullanımı, öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Final Sınavı1%60
Sunum/Presentation1%15
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)142,0028,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)119,0019,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)00,000,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.3
2Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.4
3Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.3
4Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur.3
5Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3
6Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.4
7Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir4
8Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.3
9Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.3
10Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. 4
11Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.0