Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Öğretim Teknolojileri | CEC 110 | | | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar |
2. Öğretim teknolojilerini sınıflandırır |
3. Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları, öğrenmede yeni yönelimlerle ilişkilendirir |
4. Farklı okuryazarlıkları tanır |
5. Bilgi teknolojilerini, farklı okuryazarlık becerileri temelinde kullanır |
6. Öğretim materyali tasarım ilkelerini, tematik yaklaşımla birlikte kullanır |
7. Nesne ambarı oluşturmanın önemini takdir eder |
8. Öğretim materyallerini değerlendirme ölçütleri kullanarak değerlendirir |
9. Eğitimde Üretken Yapay Zeka Kullanımına İlişkin Yaklaşımları açıklar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Eğitimde bilgi teknolojileri; eğitimde üretken yapay zeka kullanımında yenilikler ve güncellemeller, öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Derste Üretken YZ kullanımı vardır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirmenin eğitimdeki yeri ve önemi, Temel kavramlar |
2 | Öğretim Teknolojileri ve İletişim |
3 | Mesaj Tasarımı |
4 | Görsel Tasarım İlkeleri |
5 | Araç-gereçlerin Seçimi ve Hazırlama İlkeleri (Etkili Sunu Teknikleri) |
6 | Teknoloji Planlaması |
7 | Öğretim Araç ve Gereçleri |
8 | Ara Sınav |
10 | Eğitimde Yapay Zeka ve Araçları |
12 | Öğretim Teknolojilerinin Değerlendirilmesi |
13 | Türkiye'de ve Dünyada Öğretim Teknolojilerinin Durumu |
14 | Eğitimde Yapay Zeka Kullanımı ve Gelişimi |
|
Kaynaklar: |
Altun, Eralp ve Demirel, Özcan. Öğretim teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem A 2009
Fitzpatrcik, Daniel, The AI Classroom: The Ultimate Guide to Artificial Intelligence in Education, 2023, TeacherGoals Publishing, LLC, |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Eğitimde bilgi teknolojileri; eğitimde yapay zeka kullanımı, öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
Sunum/Presentation | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 19,00 | 19,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 3 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 4 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 3 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 3 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 3 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 4 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 4 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 3 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 3 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 4 |
11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 0 |