| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Eğitime Giriş | CEC 108 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. 1. Eğitim Bilimleri ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
| 2. 2. Eğitim Bilimlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
| 3. 3. Eğitim tarihinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
| 4. 4. Felsefe ile eğitim arasındaki ilişkilerin günümüz eğitim uygulamalarını nasıl etkilediğini değerlendirir. |
| 5. 5. Ekonomi ile eğitim arasındaki ilişkilerin günümüz eğitim uygulamalarını nasıl etkilediğini değerlendirir. |
| 6. 6. Politika ile eğitim arasındaki ilişkilerin günümüz eğitim uygulamalarını nasıl etkilediğini değerlendirir |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
-Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Eğitime ilişkin temel kavramlar |
| 2 | Eğitimin tarihsel gelişimi |
| 3 | Eğitimin sosyal ve hukuki temelleri |
| 4 | Eğitimin sosyal ve hukuki temelleri |
| 5 | Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri |
| 6 | Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri |
| 7 | Eğitim bilimlerinde yöntem |
| 8 | Eğitim bilimlerinde yöntem |
| 9 | Eğitimin İşlevleri |
| 10 | Eğitimin işlevleri |
| 11 | Eğitimin toplumsal değişme ve yenileşmeye etkiler |
| 12 | Eğitimin toplumsal değişme ve yenileşmeye etkileri |
| 13 | Bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalarla gelişmeler |
| 14 | Bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalarla gelişmeler |
| |
| Kaynaklar: |
| -Erden, M. Eğitim Bilimine Giriş Arkadaş 2020 9786057921246
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| -Demirel, Ö. & Kaya, Z. (2018). Eğitim Bilimine Giriş. Pegem Akademi, Ankara. PegemA 2018 9786053186366 |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Yüz yüze |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %25 |
| Sunum | 1 | %15 |
| Final Sınavı | 1 | %60 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 1 | 14,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 1 | 14,00 | 14,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 1 | 5,00 | 5,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 3 |
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 4 |
| 3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 0 |
| 4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 4 |
| 5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 0 |
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 4 |
| 7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 4 |
| 8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 4 |
| 9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 4 |
| 10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 0 |
| 11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 0 |